פרס נשיא המדינה לגן "תיבת החלומות"



חברי וועדת השיפוט ציינו את טיפוח הסביבה החינוכית והלימודית בגן התואמת את צורכי אוכלוסיית הגן.

בטקס חגיגי שנערך ביום רביעי האחרון בבית נשיא המדינה העניקו נשיא המדינה, שמעון פרס  ושר החינוך, גדעון סער, פרסי חינוך למוסדות מצטיינים, וביניהם גן הילדים "תיבת החלומות" מראשון לציון. מתוך 76 מוסדות שהומלצו לפרס החינוך במחוזות השונים, רק 24 מוסדות הגיעו לשלב הגמר, ומתוכם בחרה ועדת השיפוט הארצית 11 מוסדות המייצגים את העשייה החינוכית במיטבה כזוכים בפרס בשנה"ל תשס"ח.

בדברי ההסבר למתן הפרס לגן הילדים "תיבת החלומות" מראשון לציון, לצוות ולמנהלת הגן תמר רוזנבאום, ציינו חברי וועדת השיפוט את טיפוח הסביבה החינוכית והלימודית בגן התואמת את צורכי אוכלוסיית הגן. על תהליכי עבודה רצופים, עקביים, חדשניים והתפתחותיים, ועל טיפוח ערכים דמוקרטיים, כגון, כבוד, שיתוף, סבלנות, אחריות, נתינה, אהבת הזולת ואהבת הארץ. עוד הוסיפו, כי הגן הצטיין בפיתוח תוכניות לימודים ייחודיות: "עולם של תכלת" להפחתת האלימות,  "תזונה בריאה" להקניית הרגלי אכילה נכונים וצריכת מזון בריא, ו"עולם בר קיימא" לשיפור איכות הסביבה. עוד צוין הגן על יצירת קשר הדוק עם הקהילה והסביבה כשותפות לעשייה החינוכית. על הפעלת מגוון דרכי הוראה לקידום מיומנויות וכישורי חיים ולמיצוי הפוטנציאל האישי והאנושי, ועל עשייה חינוכית עשירה, מאתגרת, מסקרנת, מגוונת ורבת פעלים, המותאמת לרצף ההתפתחותי של כל פרט ופרט בגן.

בהענקת התעודה לגננת תמר רוזנבאום, התעניין הנשיא והתפעל משם הגן "תיבת החלומות" ושאל למקורו ולפשרו. תמי הסבירה שהשם נבחר מתוך ספרות ושירת ילדים עברית, כחלק מפרויקט הענקת שמות עבריים לכל גני הילדים בראשון לציון, שמות שנבחרו בתהליך דמוקרטי עם ההורים והילדים. תמי הסבירה כי "תיבת החלומות" זהו שיר של יעקב סתר, המדבר על הגשמת חלומות ילדים, והנשיא השיב שהוא "בטוח שהיא עושה זאת עם הילדים".

ראש העיר, דב צור, וראש מינהל החינוך, אריאלה ישראלי, בירכו על ההישג ואמרו כי הם גאים בגן ובצוות.

שולמית זכאי, ראש האגף לחינוך קדם יסודי, בירכה גם היא על ההישג ואמרה כי "הגיל הרך הוא גיל שניתן להנחיל בו ערכים, שילוו את הילד בהמשך חייו וישפיעו על עיצוב אישיותו ודימויו העצמי. הילד לומד תוך כדי התנסות ומשחק ותפקידנו לספק לו פעילויות מאתגרות, שיקדמו אותו ויעשירו את עולמו". זכאי הוסיפה כי "גן "תיבת החלומות" מהווה דוגמה ומופת לחתירה למצוינות ולהעשרת תכנית הלימודים ביוזמות מבורכות ומוצלחות", וציינה כי בכוונתנו לשכפל תכניות מוצלחות מהגן לגנים אחרים בעיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה