מטפחים יוצרים צעירים בראשון לציון



דב צור:"ראשון לציון גאה בנוער האיכותי שלה, נוער פעיל, ערכי והישגי. מטרתנו העיקרית היא להעניק לדור הצעיר את כל הכלים".

במסגרת המאמצים לעידוד וטיפוח אומנויות שפה בקרב הדור הצעיר, קיימה עיריית ראשון לציון בשיתוף עם מרכז רון ורדי את כנס "במה ראשונה". במהלך הכנס, שהתקיים בבית העם כחלק מאירועי שבוע הספר, קראו בני נוער, הלומדים בחטיבות הביניים ובתיכונים ברחבי העיר, יצירות פרוזה וליריקה פרי עטם מעל לבמה. באירוע שולבו קטעי אומנות ושירה, ואף חולקו שלוש מלגות עידוד יצירה מטעם העירייה. שלושת הזוכים, רז בולקובשטיין, גל כהן ושחר נוימן, נבחרו על ידי ועדה ציבורית שהורכבה מנציגי העירייה, נציגים של מרכז רון ורדי, אנשי ספרות ורוח.

בני הנוער שיצירותיהם נבחרו זכו להקריא במהלך הכנס מעל במה ציבורית בפני הקהל הרחב את פרי עטם. היצירות הנבחרות אוגדו לכדי ספרון וחולקו ליוצרים ולקהל המשתתפים. בין היוצרים הצעירים לבין גופי עידוד יצירה ספרותית נוצרו קשרים ראשוניים בתקווה שאלו יובילו להמשך יצירה פורה ומשמעותית.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מסר את ברכתו לבני הנוער המשתתפים: "ראשון לציון גאה בנוער האיכותי שלה, נוער פעיל, ערכי והישגי. מטרתנו העיקרית היא להעניק לדור הצעיר את כל הכלים לממש את הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת מכם, תוך חינוך לערכים, לאהבת האדם ולכבודו, לאהבת ארצנו, לאזרחות טובה ולתרבות, השכלה וידע נרחבים".

צור הוסיף כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום פרויקטים כמו "במה ראשונה". "דווקא בעידן של ריבוי ערוצי תקשורת", אומר דב צור, "של תרבות מקוונת ומיידית, עלינו לעודד את בני הנוער להכיר מקרוב את יופייה של הספרות העברית בשירה ובפרוזה, ולקדם את הכתיבה בקרב הדור הצעיר. לכן, תרומתו של פרויקט זה אף חשובה פי כמה וכמה.לא לחינם ידוע העם היהודי כעם הספר. כולי תקווה כי נצליח להטמיע גם בקרב הדור הצעיר את האהבה לקריאת ספרים וליצירה עברית, ונגביר בהם את הסקרנות והרצון לדעת עוד ועוד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה