תיאטרון קהילתי "קצת אחרת"



הצגת תיאטרון המבוססת על סיפורים אישיים הנוגעים בהתמכרות לסמים תוצג בבתי ספר תיכוניים.

..........לי זה קרה, אני פה, כי לי זה קרה. וזה לא כזה רחוק מכם, כמו שנראה לכם. אני לא מכוכב אחר או מארץ אחרת, אני בנאדם כמוכם, שישב כמוכם בעוד הרצאה נגד סמים וחשב בדיוק כמוכם: " טוב, מה הם רוצים ממני עכשיו?, לי זה לא יקרה, אני לא מטומטמת שאתחיל להשתמש בסמים" אבל תנחשו מה? זה הרבה יותר קרוב ממה שנדמה לכם וזה קורה ......מתגנב......תופס יותר ויותר מקום עד שזה חונק אותך". כך מספרת מכורה נקייה, שנפלה לסם בנעוריה במסגרת התיאטרון הקהילתי "קצת אחרת" – אחד הפרויקטים הייחודיים, אשר מופעלים ע"י המינהל לשילוב חברתי, הרשות העירונית לספורט ונופש והרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול. התיאטרון פועל חמש שנים, בו משתתפות נשים אשר החליטו להקדיש מזמנן ליצירה ולתיאטרון, להביע עצמן ולתת במה וביטוי לתופעות חברתיות שונות בקהילה.

ב- 4.7.10  בהיכל התרבות בראשון לציון, הועלתה ההצגה הרביעית של התיאטרון  -  "לי זה קרה" המבוססת על סיפורים אמיתיים, הנוגעים בהתמכרות לסמים:  אמא הכותבת מכתב לבתה, שהתמכרה לסמים ומקום הימצאה לא ידוע, בת לאב מכור לאלכוהול, המתעמתת עם זיכרונותיה ועם מותו בנהיגה תחת שיכרות, אישה נשואה למכור ושרויה בקונפליקט פנימי בין הכעס על בעלה לבין הצורך להצילו וסיפורה של מכורה נקייה שנפלה לסם בנעוריה.

הסם מופיע בהצגה כדמות בשר ודם, הוא מפתה, מפחיד, מאיים, מזלזל. הוא מבטיח חיי עדן של שוטים, אך בפער אירוני מהבטחות השווא, הוא מפרק, משפיל, הורס ואף הורג.

דוד בן שושן מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, הגב' נעמי אחימור ראש המינהל לשילוב חברתי ומר אלי פולק מנכ"ל החברה העירונית: "אנו תומכים ומקדמים בכל דרך אפשרית כל יוזמה ברוכה באמצעותה ניתן לשפר את איכות חיי התושבים ורווחתם. אחת היוזמות הברוכות, אשר הועלתה ע"י המחלקה לעבודה קהילתית שבמינהל לשילוב חברתי, הייתה לנסות ולסייע "קצת אחרת" לקבוצת נשים באמצעות תיאטרון קהילתי, אשר ישמש כפלטפורמה להשמעת קול ולהצפת תופעות חברתיות בחברה ובקהילה ליוזמה זו שותפים הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול והחברה העירונית לספורט ונופש. השנה הציעה הרשות להשתמש בתיאטרון כמנוף להעברת תכנים השוללים שימוש בסמים ואלכוהול".

בעצה אחת עם מינהל החינוך ובסיועו, תועלה ההצגה החדשה בפני הורים ותלמידים בחטיבות העליונות, זאת כחלק מתכנית עיר ללא אלימות, אשר נכנסה בימים אלה לעיר ראשון לציון.

מ"מ ראש העיר, מוטי עג'מי: "הסמים והאלכוהול, נגישים, זמינים ואורבים בשער לילדנו, לכן חשוב היה לנו להעביר את המסר השולל שימוש בסמים ואלכוהול, באמצעות  קולות הנשים במסגרת התיאטרון הקהילתי.

פעילות התיאטרון מממשת את חזונה של עיריית ראשל"צ בתחום החברתי- הענקת שירות וטיפול לאוכלוסיות שונות ע"י העצמה, מתן הזדמנות לעשייה ומימוש הפוטנציאל היצירתי הטמון בכל אחד ואחת מאיתנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה