הוקמה סיירת הורים בשכונת רמת אליהו



השבוע הוקמה בשכונת רמת אליהו בעיר סיירת הורים ייחודית לקהילת יוצאי אתיופיה.הסיור בשכונה נערך עם מדי הסיירת וגרר תגובות נלהבות מצד תושבי השכונה.

השבוע הוקמה בשכונת רמת אליהו בעיר סיירת הורים ייחודית לקהילת יוצאי אתיופיה. הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול מפעילה סיירת הורים בראשון לציון משנת 2007, בשיתוף פעולה הדוק עם החברה לביטחון וסדר ציבורי ומשטרת ראשון לציון, ופועלת להקמת סיירות שכונתיות וייחודיות למגזרים שונים. כעת, לראשונה, הוקמה סיירת בשכונת רמת אליהו המיועדת להתמודד עם בני נוער יוצאי אתיופיה.

בשבוע שעבר התקיים כנס הקמה ראשון. בכנס נכחו נכבדי העדה, בראשות ראש העדה הקייס שמעון סמאי, השוטרים הקהילתיים וקציני משטרה, נציגי החברה לביטחון וסדר ציבורי, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, מר דוד בן שושן, ועובדי הרשות.

לאחר הכנס יצאו כל חברי הסיירת, 30 במספר, לסיור היכרות עם המקומות בהם יסיירו ויטפלו בבני הנוער בלילות. הסיור בשכונה נערך עם מדי הסיירת וגרר תגובות נלהבות מצד תושבי השכונה.

מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, מר דוד בן שושן, מסביר את המהלך: "בראשון לציון קיימת "סיירת הורים" המונה כיום כמאתיים הורים מכל קצות האוכלוסייה הפועלות בכל רחבי העיר. במהלך הפעילות מצאנו שאוכלוסיות ייחודיות מגיבות טוב יותר לגורמים שבאים מתוך הקהילה, בעלי ערכים דומים. הניסיון שלנו עם סיירת ההורים המורכבת מיוצאי חבר העמים, המכוונת את מאמציה לנוער יוצא חבר העמים, היה ניסיון טוב, ולכן באנו עם היוזמה לקייס השכונה, שהתלהב ואף סייע לגייס את ההורים".

ראש העיר דב צור: "נגע האלכוהול והאלימות אינו בעיה בשוליים, הוא במרכז, הוא פוגע בילדי טובים שמחפשים עניין במקומות שליליים. אנו רואים במלחמה באלימות ובשתיית אלכוהול בקרב בני נוער משימה של כולנו, ואני שמח שהורים רבים מבינים שרק מעורבות, אקטיביות ונטילת אחריות יחד עם הגורמים העירוניים יביאו לתוצאות. הכוונה שלנו היא להקים בכל שכונה סיירת הורים ייחודית. אני קורא להורים נוספים להצטרף לעשייה".

מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני: "אנו רואים בסיירת ההורים פעילות משלימה לפעילות החברה לביטחון. לנוכחות ההורים בשטח יש ערך מוסף והשפעה אחרת מגורמי הסמכות העירוניים. אנו שמחים לצרף את ההורים לפעילות שלנו ולהעניק להם את כל הכלים והאמצעים הדרושים".

חברי הסיירת כבר ערכו כבר שני סיורים, שבמסגרתם הם מגיעים לכל האתרים שבהם בני נוער מהשכונה שוהים בשעות הפנאי. ההורים ינסו למנוע מבני הנוער התנהגויות שליליות, כגון, שתיית אלכוהול, וונדליזם ועישון סמים. בהמשך, אומר בן שושן, נערוך להם גם סדנה של העצמה הורית וניתן להם עוד כלים להתמודד עם התופעות שייתקלו בהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה