דב צור מציע: רכב צמוד לכל מנהל תיכון



ראש עיריית ראשון לציון הציע למנהלי התיכונים בעיר הצעה לתנאי עבודתם וכל אחד מהם יקבל רכב צמוד.

מנהלי התיכונים בראשון לציון הגיעו לפגישה עם ראש העירייה לרגל סיום שנת הלימודים וזכו להצעה מפתיעה: מי שירצה יקבל רכב צמוד מהעירייה. ככה משקיטים ביקורת על הרפורמה בחינוך?

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הציע למנהלי התיכונים בעיר כי בעקבות  הרפורמה בחינוך המתבטאת בתוכנית השש שנתית, השנויה במחלוקת, ישודרגו תנאי עבודתם וכל אחד מהם יקבל רכב צמוד.

"לקראת סוף השבוע שעבר", סיפר השבוע גורם בעירייה, "כינס דב צור את כל מנהלי התיכונים בעיר לפגישה אצלו בלשכה לרגל היציאה לחופש הגדול ובעניין התוכנית השש השנתית החדשה. במהלך הפגישה ניתן למנהלים כיבוד והתנהלה שיחה רצינית בה צור הציע לכל אחד מהנוכחים רכב צמוד".

איך הגיבו המנהלים?

"אני מאמין שכולם הופתעו, אבל כמובן מי לא אוהב הפתעות? כל המנהלים שמחו מאוד על ההצעה, ורק שניים מהם, שוש וינטר ומנחם שלף, סירבו בנימוס להצעתו של ראש העירייה".

מאיזו סיבה הגיעה ההצעה?

"כולנו יודעים מה עובר על מנהלי התיכונים בתקופה האחרונה, מאז שאושרה התוכנית השש שנתית. החיים שלהם הפכו סיוט. כל המחאה של ההורים, המעברים והשינויים, ונראה שאף אחד מהם לא באמת תמך בתוכנית. זו הדרך של צור להתחבב עליהם טיפה יותר ולגרום להם להצטרף אליו".

הטבות ויחס מועדף

פנינו לחבר האופוזיציה אסף דעבול כדי לקבל את תגובתו לעניין, והוא נשמע מופתע וספקן. "קשה לי להאמין שצור באמת הציע דבר כזה למנהלים", אמר דעבול, "זה נשמע הזוי מדי, למרות ששום דבר כבר לא ממש יפתיע אותי בדרך בה הוא מתנהל.  אם יהיו הוכחות להצעה שלו אגיב בהתאם".

בעיריית ראשון לציון לא הכחישו השבוע את הדברים. "השיחה בין ראש העירייה למנהלי התיכונים נסבה על סיכום שנת הלימודים תש"ע והיערכות לשנת הלימודים תשע"א", אמרו בעירייה, "במסגרת זו הציג ראש העירייה את יעדיו, ובהם קידום הישגים לימודיים והעלאת אחוז הזכאים לבגרות.

"הוא הסביר כי אנו רואים במנהלי התיכונים השש שנתיים מובילי הדרך ומעצבי דור העתיד, שעל כתפיהם אחריות אדירה להצלחת המהלך כולו. בעקבות המעבר מניהול בית ספר תלת שנתי לניהול בית ספר שש שנתי, עם תוספת האחריות והמשימות שמתלווה לכך, החליט ראש העירייה לספק למנהלים רכבים".

נוכח דברים אלה מסר דעבול: "בהתחלה לא האמנתי למשמע אוזניי והנה הוכח שאפילו דבר כזה הוא מסוגל לעשות. זה לא ממש מפתיע, מפני שזה בדיוק מה שהוא עשה עם ועד ההורים העירוני. הוא בוחר לתת כל מיני הטבות ויחס מועדף, ואז אותם אנשים שייכים אליו וחייבים לתמוך בכל צעד שלו. מבחינתי, לתת למנהלי בתי הספר רכבים על חשבון התושבים זה מעשה חמור שהיה צריך לעלות בישיבת מועצה. אני מאוד מקווה שתושבי ראשון לציון יוקיעו את ההתנהגות הזאת".

קרדיט: ליעד גרינבוים "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה