מקום הראשון בפרויקט גילדור



תלמידיo בחטיבת הביניים קריית גנים זכו במקום הראשון בפרויקט גילדור לפיתוח חשיבה והמצאה יצירתית.

תלמידי קבוצת המצוינות (שכבת ט') בחטיבת הביניים קריית גנים בראשון לציון זכו בשבוע שעבר במקום הראשון בפרויקט גילדור לפיתוח חשיבה והמצאה יצירתית.

פרויקט גילדור, אותו מקיים המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, הינו תהליך למידה המבוסס על פתרון בעיות מורכבות, במטרה למצות את מלוא כישרונם ויכולתם של התלמידים המצוינים, תוך דגש על הקניית כלים ומיומנויות למידה.

בכל שנה מכריזים על פרויקט מדעי מיוחד הכולל תכנון ובנייה של מוצר מדעי-טכנולוגי והשנה קטפו תלמידי קריית גנים את המקום הראשון. זכייתם של התלמידים בפרס המכובד משקפת תהליך לימודי עמוק ועקבי שנמשך לאורך שנת לימודים שלמה: הכרת ממציאים והמצאות, עבודת חקר, איתור והתייעצות עם מומחים, הוראת עמיתים, איסוף ועיבוד מידע, סיעור מוחות וחיפוש פתרונות, חשיבה ביקורתית ויצירתית, דבקות במטרה, עבודת צוות, גישור וקבלת החלטות, הגשת דו"חות, עמידה בדרישות התקנון, התמודדות עם קשיים בלתי צפויים, בניית דגמים, בדיקת חלופות, וכמובן עמידה בלוח זמנים.
 
בשנת הלימודים תש"ע התמקד הפרויקט בפיתוח מתקן למיחזור מים אפורים, ממכונת הכביסה להשקיית גינות. תלמידי חטיבת הביניים קריית גנים חצו את כל שלבי התחרות וגברו על כ-50 בתי ספר בדרכם למקום הראשון. מנהלת בית הספר, אילנה חנני, אמרה: "למידה באמצעות פרויקטים היא הדרך הטובה ביותר להפוך כל למידה למשמעותית. תחרויות מסוג אלה מביאות את התלמידים למיצוי יכולות שלא באו לידי ביטוי בשום דרך אחרת. בנוסף, דרך זו מקנה לתלמידים את הכלים להתמודד עם חקר מדעי וקשיים מקצועיים גם בעתיד".
 
ראש מינהל החינוך, אריאלה ישראלי, בירכה את התלמידים ומסרה כי "עידוד מצוינות בקרב תלמידי העיר הוא יעד חשוב ומרכזי שהצבנו. מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון מטפח תלמידים מצטיינים ומחוננים באותה מידה כמו תלמידים עם פערים לימודיים. חשיבותו של טיפוח זה רבה ליצירת מנהיגות טכנולוגית עתידית למדינת ישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה