אקדמיה לאמנות "שירארט" למען הקהילה



בחמישי האחרון יצאו המורים וכמה מתלמידי האקדמיה לאמנות "שירארט" לפעילות התנדבותית עם נפגעי נפש במרכז השיקום (מש"ק) בעיר.

לא רק אמנות: ביום חמישי האחרון יצאו המורים וכמה מתלמידי האקדמיה לאמנות "שירארט" לפעילות התנדבותית עם נפגעי נפש במרכז השיקום (מש"ק) בעיר. בין היתר, נהנו המשתתפים מפעילויות שונות של ציור, צילום ופיסול בעיסת נייר.

אקדמיה לאמנות, הוא מקום בו בדרך כלל מתקיימים קורסים מתחומים שונים. באקדמיה לאמנות "שירארט" בראשון לציון, החליטו להשתמש באמנות, כדי לקרב בין אוכלוסיות שונות. ביום חמישי האחרון, יצאו כמה ממורי האקדמיה, בליווי תלמידים מתנדבים, למרכז השיקום לנפגעי נפש בעיר. במשך שלוש שעות, נהנו המשתקמים מפעילויות בתחום הציור, צילום ופיסול בעיסת נייר. בין היתר, למדו המשתקמים להכין עדשה מבריסטול ונייר אפיה ולפסל באמצעות צלחת, בלון ועיתונים.

במהלך יום הפעילות המוצלח, נוצרו קשרים חמים בין המשתקמים למורים והתלמידים וכולם יצאו מרוצים, נרגשים ועם יצירות חדשות לתלות בבית.

האקדמיה לאמנות "שירארט" פועלת בעיר למעלה מ-20 שנה, ומעבירה סדנאות רבות לציור, צילום, פיסול, פוטושופ ועוד. בנוסף לטיולים מטעם האקדמיה המתקיימים בכל חודש, השנה החליטו אייל גון ודיאנה פומרנץ, מנהלי המקום, לאמץ קהילות שונות בעיר ולהגיע אליהן באמצעות האמנות.

אייל גון, מנהל האקדמיה, בירך על יום ההתנדבות במש"ק ראשון לציון, ואמר כי זוהי תחילתה של מסורת של מעשים טובים באקדמיה: "ביום הפעילות הוכחנו כי שירארט הוא מקום שיש בו מעבר לסדנאות אמנות רגילות. זהו מקום עם אנשים שמשקיעים מזמנם ברצון, במטרה להעלות חיוך על פניהם של אנשים שחווים מצוקות מאוד קשות.יום ההתנדבות במש"ק היה הצלחה מסחררת. כולנו נהנינו ולמדנו, אנחנו מצפים בקוצר רוח להתנדבות הבאה".

מנהלת מרכז השיקום, העובדת הסוציאלית ריקי מאור, אמרה גם היא כי המשתקמים נהנו מפעילות "יפה, מעשירה ומרחיבת אופקים". היא הוסיפה כי "מתגובות המשתקמים למדתי שהם מאוד נהנו וגילו תחומי עניין חדשים, שבימים של שיגרה רחוקים מהם".

בתמונה: אייל גון, מנהל האקדמיה לאמנות "שירארט" והמתנדבות. משמאל: רחל גבע, מצוות מרכז השיקום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה