קשיים בהעברת ילדים מביה"ס למשנהו



הורים רבים בראשון לציון מתקשים להעביר את ילדיהם לבתי ספר אחרים. העירייה: הרשמה למגמות על אזוריות הייתה בחודשים פברואר-מרץ

כמו בכל שנה, החופש הגדול מביא איתו כמות רבה של הורים המעוניינים להעביר את ילדיהם בית ספר. שלל המגמות הייחודיות או הרצון ללמוד במוסד יותר מתאים חברתית, יוצר תור ארוך בוועדות הערר של העירייה. רק שהשנה, בעקבות החלטת ראש העירייה שלא לאפשר לתלמידים לעבור מאזור מגוריהם, נראה שהבלגן חוגג יותר.

"למי שאין קשרים בעירייה אין שום טעם לבוא לוועדות הערר", אומר אבי לוזמן, יו"ר תנועת "צו לחינוך. בכל שנה בחופש הגדול יש הרבה בלגן עם הבקשות למעברי בית ספר, אבל נראה שהשנה נשברו כל השיאים. מאז שהתחיל החופש אני מקבל עשרות טלפונים של הורים מתוסכלים, שלא נותנים להם את האפשרות להגיע לוועדות הערר".

למה דווקא השנה זה שונה?

"בעקבות התוכנית החדשה החליטו שאין יותר מעברים לבית ספר שלא באזור המגורים של התלמיד. ככל הנראה הרבה מגמות ייחודיות יצומצמו וייסגרו והילדים נפגעים כתוצאה מכך. יש לי הורים שמתקשרים אליי בוכים, אומרים שלא נותנים לילדים שלהם ללמוד את מה שהם רוצים רק בגלל שהם לא גרים באזור הנכון של העיר".

ואתה מצליח לעזור להם?

"הבעיה הכי גדולה היא שאין לרוב ההורים למי לפנות. מי שמכיר אותי עוד מהימים שהייתי יו"ר ועד ההורים פונה אליי, ואני מנסה עם הקשרים שנשארו לי בעירייה לנסות ולהביא אותם לוועדות ערר. האחרים פשוט נתקעים".

ביזיון מה שעובר על ההורים השנה

גם יו"ר ועד ההורים לשעבר, משה שיינפלד, מספר על פניות רבות של הורים מיואשים. "הלימודים בראשון לציון הפכו להיות סוג של בית כלא עבור התלמידים", הוא אומר, "ועדות הערר פוסלות כל תלמיד שמעוניין לעבור לבית ספר אחר וללמוד במגמה מסוימת שמתאימה לו. כשפניתי לחברי מועצת העירייה בעניין, הם אמרו לי שעדיף שאני לא אדרוך על יבלות ולא אעלה את זה. כולם יודעים שהמצב פשוט נורא. התלמידים מתוסכלים, ההורים מתוסכלים ודב צור נשאר בשלו".

"אני חושבת שזה ביזיון מה שעובר על ההורים השנה", אומרת יעל, אימא לתלמידה במרכז העיר. "הילדים שלנו מחפשים מה ללמוד ופשוט צריכים להתפשר על פי איפה שהם גרים. מישהו יושב בוועדות הערר ופשוט מחליט באופן שרירותי לחלוטין על החיים של הילדים שלנו. מי שיש לו קשרים מצליח להסתדר".

תגובת עיריית ראשון לציון: "קשה לנו להתייחס לטענות אנונימיות. ככלל, מדיניות הרישום בעיר הינה על פי אזורי מגורים. קיימת אפשרות לבחור במגמה על אזורית, שאינה במתחם המגורים של התלמיד. הרישום למגמה מתבצע במרכז רישום בחודשי פברואר-מרץ, על פי קריטריונים לקבלה, הכוללים גיליון ציונים או מבחן התאמה.

"השנה 354 תלמידים קיבלו אישור למעבר למגמות על אזוריות שאינם במתחמם. ככלל, איננו פותחים מגמות אשר בהן מעט תלמידים. במגמת התיאטרון ברביבים היו שמונה-תשעה תלמידים, ולכן הוחלט לסגור את המגמה. התלמידים המעוניינים יכולים ללמוד במגמת תיאטרון בבית הספר מקיף ה'".

קרדיט: ליעד גרינבוים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה