התרחבות התקשוב החינוכי בעיר ראשון לציון



במהלך השנה כל כיתות ד' עד ו' בראשון לציון יהיו כיתות ממוחשבות במסגרת מדיניות ראש העיר להגדיל את ההשקעה בחינוך ולהעלות את רמת ההישגים .

במסגרת מדיניות ראש העיר להגדיל את ההשקעה בחינוך ולהעלות את רמת ההישגים בראשון לציון, החליטה העירייה להרחיב את ההשקעה העירונית בתחום התקשו"ב והלמידה באמצעות מחשבים, ולהפוך את כל כיתות הלימוד בשכבות ד' עד ו' לכיתות ממוחשבות. בשנת הלימודים תש"ע, הקימה העירייה כיתות לימוד ממוחשבות ב-38 בתי ספר. בכיתה ממוחשבת קיים מקרן ומחשב, והמורה יכול להעביר את חומר הלימוד באמצעות מצגות ממוחשבות ואינטראקטיביות. במהלך שנת הלימודים תשע"א תרחיב העירייה את הפרויקט ותגדיל פי שלושה את מספר המחשבים בבתי הספר, כך שכל כיתות ד' עד ו', בכל בתי הספר בעיר, יהיו כיתות ממוחשבות.

הפרויקט כולו נעשה בשיתוף עם משרד החינוך, שמצידו פעל לפיתוח מאגרי מידע ומערכי שיעור למורים. במקביל לכך, הוכנסו לבתי הספר מדריכים שהדריכו את המורים כיצד להשתמש בציוד החדש.

ראש העיר, דב צור: "במסגרת המהלך להציב את מערכת החינוך בראשון לציון בחזית המפה החינוכית בישראל, אנו פועלים להעניק למורים ולתלמידים את הכלים החינוכיים הטובים והמתקדמים ביותר הקיימים היום. הכיתות הממוחשבות מצטרפות לשיפוצים המאסיביים בבתי הספר במהלך הקיץ, ולהשקעה הרבה ביצירת סביבה לימודית חיובית ומפרה".  

ראש מינהל חינוך, אריאלה ישראלי, ומנהלת האגף לחינוך יסודי, מירי אור-גוטפריד, אמרו כי "למידה מתוקשבת בכיתות האם מאפשרת למורים להתחבר לתלמידים, להציע להם אפשרויות רבות ומגוונות של למידה חווייתית, מסקרנת, מאתגרת ומלאת הנאה. אנו מאמינים ששילוב הלמידה המתוקשבת בבתי הספר היסודיים, יסייעו לנו בהעלאת ההישגים ובהכנה טובה יותר של התלמידים לקראת הלימודים בחטיבה העליונה".

המידענית ומנהלת הידע מטעם משרד החינוך בראשון לציון, רונית נחמיה, אומרת כי "נכון ל- 6.6.10, נמנו במאגר כ-200 פריטים ונכנסו אליו עד כה 6,400 איש". עוד סיפרה נחמיה, כי המורים מגיבים בצורה מאוד חיובית לשינוי: "שמענו מורים שאומרים שהמחשב והמקרן בכיתה חוללו שינוי גדול בחלק מן הילדים, בעיקר אלו שכמעט ולא שומעים אותם בכיתה, לפתע הם מצביעים ומשתתפים בשיעור. מורים אחרים דיברו על כך שהמחשב תרם לאווירה מעודדת למידה, והוא מסייע להמחיש דברים שהיה קשה להסביר בכיתה. מורה נוספת הדגישה כי, אין ספק שההוראה שלי השתפרה, אני יושבת בבית ומחפשת חומרים, ובזכות ההדרכה גם מוצאת אותם יחסית בקלות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה