"חיות אורבניות"- בשכונת אברמוביץ ‏



תושבי שכונת אברמוביץ' בראשון-לציון התעוררו השבוע למציאות חדשה, מאות חיות, ציפורים וחרקים צבעוניים פלשו לרחוב...

פיילוט חדש בשכונת אברמוביץ בראשון לציון לשיפור פני העיר

תושבי שכונת אברמוביץ' בראשון-לציון התעוררו השבוע למציאות חדשה לגמרי - מאות חיות, ציפורים וחרקים צבעוניים פלשו לרחוב השקט והתמקמו בכל פינה פנויה - והם לא עושים סימנים של עזיבה.

לשמחתם של התושבים, לא מדובר בבריחה המונית מגן החיות, אלא ביוזמה חדשה של ראש העיר, לערוך פיילוט נקודתי לשיפור פני העיר, לקראת תכנית כוללת לשינוי שפת הרחוב בעיר. הפיילוט נערך בשכונת אברמוביץ', ואם יצליח ויהיה לשביעות רצונם של התושבים יורחב לחלקים נוספים בעיר. את התכנית מובילים האגף לתכנון ולפיתוח נופי במנהל איכות הסביבה ומנהלת תחום אומנות בעיריית ראשל"צ, בשיתוף ובביצוע סטודיו “Urbanika” (אפיק שדה וחיים ז'ורט).

מאות פסלי מתכת צבעוניים הונחו בפינות הרחוב השונות על מנת ליצור נוף אורבאני חדש ושונה - נוף בו הטבע החי והססגוני (המיוצג על ידי פסלים דוממים וקורצים) נמצא באינטראקציה מושלמת עם הצומח והדומם בנוף הרחוב המוכר.

הפסלים פוגשים את עינו של המתבונן בכל פינה, בכל שעות היממה.. בשעות הבוקר המוקדמות נקר על ענף עץ קורץ לאווז על עמוד החשמל הקרוב, טור של זיקיות צבעוניות מנסות להסוות עצמן על קיר בניין, חתוליים חייכניים מתמתחים בשמש על גדר סמוכה בשעה ששני עכבישים ססגוניים מביטים בעניין במרוץ אווירי בין להקת יתושים ושפיריות. כשיורד הערב, ינשופים קודרים מביטים מן הגג על הרחוב השקט בשעה שלהקת עטלפים חרישית מתמקמת למנוחת הלילה על אחת מצמרות העצים. כמו במוזיאון רחב ידיים, יכולים דיירי הרחוב לעבור מספר פעמים באותה הנקודה ולא להבחין בכל החיות המסתתרות בנוף אליו הורגלו, מופתעים בכל פעם מחדש מזוג עיניים מחויך המביט אליהם בחזרה.

יוצרי הפרויקט, רואים בו הזדמנות פז להעניק לתושבי הרחוב אמנות זמינה ונגישה, אשר מעוררת במתבוננים בה סקרנות ורצון לדעת יותר - בע"ח שנבחרו מיצגים את הטבע העירוני, השריד ה"הפראי" האחרון בו נתקלים תושביה של עיר מודרנית על בסיס כמעט יומיומי. לא יהיה ילד שלא יזהה את הדוכיפת עטוית הכתר, את חתולי הרחוב המוכרים או את היונים ההומות בחלונות. המיצג מוכיח שעם טוויסט צבעוני ומפתיע, גם יצורים מוכרים בסביבתם הטבעית הופכים למיצג אומנותי יוצא דופן.

אז אם יש לכם חצי שעה פנויה, בייחוד ביום שמשי וחמים, ואתם רוצים לחוות חוויה יוצאת דופן, צאו לסיבוב קצר בשכונת אברמוביץ', ממש באמצע העיר - ברחובות גיסין וקק"ל, עצרו למנוחה בגן הברושים ובגן גיסין ואל תשכחו להביא מצלמה !


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה