שמחה ועצב בחי-כיף בראשון לציון



טיגריסית סיבירית גדולה ויפה נחתה בשעה שאמנון, הדוב הסורי מת בשיבה טובה האחרון שהיה בחי-כיף.

שמחה ועצב בחי-כיף בראשון לציון בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר, נחתה בשעה טובה בחי-כיף, גן החיות של ראשל"צ, אירה, טיגריסית סיבירית גדולה ויפה. הטיגריסים הסיביריים נמצאים בסכנת הכחדה וההערכה היא כי בטבע נותרו כ- 400 פרטים בלבד. כמות דומה קיימת בגני חיות בעולם כשרובם נמצאים בגני חיות באירופה. עקב כך, קיימות בעולם מספר תוכניות שימור ורבייה שנועדו להגדיל את אוכלוסיית הטיגריסים הסיבירים.

הטסתה של אירה לארץ היוותה את נקודת השיא במבצע שארך חודשים רבים. אירה נולדה לפני 4 שנים בגן חיות הסמוך למילאנו באיטליה. עקב גודלה, האפשרות היחידה להטיס אותה הייתה במטוס מטען ולשם כך היה צורך להוביל אותה במשאית לליאז' בבלגיה, המרוחקת כ- 1,500 ק"מ ממילאנו. במהלך הטיסה לארץ, זכתה הטיגריסית לליווי מקצועי ע"י דר' אפי וגשל, ווטרינר החי-כיף, שטס לליאז' במיוחד לצורך כך.

ממש באותו הלילה מת בשיבה טובה אמנון, הדוב הסורי האחרון שהיה בחי-כיף ראשון לציון. אמנון נולד לפני 40 שנים בגן החיות הישן של ת"א. (אורך חייהם הממוצע של דובים בשבייה הוא כ- 40 שנים).
משם הועבר לגן החיות בפתח תקווה ולאחר סגירת תצוגת הדובים שם לפני 20 שנים, הוא הגיע אלינו עם אחיו אבשלום שנפטר אף הוא בגיל מבוגר לפני כחמש שנים.

צוות החי-כיף ואיתו דורון, המטפל שטיפל בו במסירות לאורך שנים רבות, לא הצליחו להסתיר את העצב שתקף אותם עם היוודע דבר פטירתו של הדוב.

יודעי דבר אומרים שהשילוב של מיתת הנשיקה לה זכה אמנון והקירבה ליום הכיפורים, מבטיחה לו מקום טוב בגן העדן של הדובים...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה