מתנדבים למאבק בסמים ואלכוהול



מתנדבים הפועלים עם בני נוער יוצאי העדה האתיופית עברו הכשרה מיוחדת להתמודדות עם שימוש לרעה בסמים ובאלכוהול בקרב בני הנוער.

מתנדבים הפועלים עם בני נוער יוצאי העדה האתיופית עברו הכשרה מיוחדת להתמודדות עם שימוש לרעה בסמים ובאלכוהול בקרב בני הנוער.

במסגרת גמל"א - תכנית התנדבות ארצית מיסודו של ג'וינט ישראל, מתקיימות שפע של פעילויות הנותנות מענה ל- 834 תלמידים יוצאי העדה האתיופית מהגיל הרך ועד החטיבות העליונות.  המתנדבים הפוקדים את בתי התלמידים, מעניקים  להם עזרה לימודית ומהווים עבורם דמות משמעותית ומשפיעה..

כעת, החליטו המתנדבים, בעידודה של הגב' ניצה קאלו, לקחת חלק בתכנית המניעה של הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, ולהשתתף בסדנא בת 3 מפגשים, בה יקבלו רקע בנושא  שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער, יכירו את הסמים הנפוצים, הסכנות והנזקים, איתור וזיהוי בני נוער משתמשים ויקבלו מידע בדבר גופים אליהם ניתן לפנות לעזרה בעת הצורך.

המתנדבים יעברו תהליך המדמה חשיפת בני נוער לגורמי השפעה, כגון, פרסומות, מסרים חברתיים וקודים התנהגותיים, וייכנסו לעולמם של בני הנוער, תוך המחשת הזמינות והנגישות שלהם לסמים.

דוד בן שושן, ראש הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול אומר, כי "התרחבות תופעת השימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער, מחייבת  את כל המבוגרים בקהילה הבאים במגע עם בני הנוער, להכיר  את תרבות הפנאי של בני הנוער ואת חלקם של הסמים והאלכוהול בתוכה. הידע החדש שבאמתחתם יסייע להם לכוון את הנער/ה  לדרך השוללת שימוש לרעה בסמים ואלכוהול.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה