תכנית לקידום בטיחות ילדים



לאחרונה נכנסה עיריית ראשון לציון לתכנית ארצית לקידום בטיחות ילדים- "בטרם בעיר".

ארגון הבריאות העולמי הגדיר תאונות ילדים כאחת ממגפות האלף השלישי. רק בקיץ האחרון, מתו בישראל 60 ילדים! מניסיון מצטבר עולה כי, ניתן למנוע כ 95% מתאונות הילדים.

לאחרונה נכנסה עיריית ראשון לציון לתכנית ארצית לקידום בטיחות ילדים- "בטרם בעיר". את התכנית מובילים חבר מועצת העיר ויו"ר וועדת ההיגוי מר אייל מושיוב, וליאת עברי, מנהלת תכנית "עיר ללא אלימות" ומנהלת תכנית "בטרם בעיר". התכנית פועלת בליווי ארגון "בטרם"- לבטיחות ילדים. מטרת התכנית הינה לעבות ולשדרג את כל הפעולות הנעשות למען בטיחות הילדים תוך מעבר מן המינימום ההכרחי אל המקסימום הריאלי אליו ניתן להגיע - בכל הקשור לבטיחות ילדים. בבסיס התכנית נמצאת ההנחה, כי על הרשות המקומית מוטלת החובה לנהל את קידום בטיחות הילדים תוך שילוב במגוון המערכות, התבססות על שירותים וממשקים קיימים ואיתור חדשים.

חבר המועצה אייל מושיוב, אומר, כי "לרשות יכולת להשפיע על בטיחות הילדים, מאחר ופעילותה מקיפה את כל מכלול תחומי החיים והיא אחראית על התשתיות, על מערכות החינוך ועל שירותים רבים נוספים. תכנית "בטרם בעיר" תפעל לשילוב נושא בטיחות הילדים במערכות העירוניות ובממשקיהן תוך אימוץ ראיה מערכתית כוללת. הנושא יעוגן בתכניות העבודה ובפעילות השוטפת, ובחוקים ובנהלים המחייבים של הרשות".

על מנת להתחיל בהטמעת התכנית בעיר, ייערך מיפוי ראשוני לבדיקת כל הפעילויות שנעשות בכל אגף ולהן זיקה לתחום קידום בטיחות ילדים. בנוסף, צפויה להתכנס ועדת היגוי כוללת, אשר תבחן את כלל התכניות הקיימות ברשות ותתחיל לקיים חשיבה אודות סנכרון ופעילות יעילה לקידום הנושא.

במסגרת הפעילות, ייבנה מאגר מידע אודות נתוני היפגעות ילדים- מאגר שניתן יהיה לפלח וללמוד ממנו את הנושא ואת המקומות/ מוקדים בהם יש לשפר על מנת לצמצם היפגעות ילדים. בנוסף, נעשים מגעים ליצירת קשר ובניית נתיב העברת אינפורמציה מול בתי החולים באזור

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה