צור- יקיר תנועות הנוער



מועצת תנועות הנוער בישראל החליטה להעניק את אות "יקיר תנועות הנוער" לראש עיריית ראשון לציון, דב צור

מועצת תנועות הנוער בישראל בחרה להעניק את אות יקיר תנועות הנוער לראש עיריית ראשון לציון על טיפוח פעולתן של תנועות הנוער בעיר. האות מבטא את רצונה של מועצת תנועות הנוער בישראל  להוקיר את  ראשי הרשויות המקומיות המציבים את פעולותיהן של תנועות הנוער בסדר עדיפות גבוה ומקצים לכך את המשאבים הראויים.

העיר ראשון לציון התברכה בפעילות ענפה של תנועות נוער. בעיר 22 סניפים מעשרה זרמים שונים. עם כניסתו לתפקיד, הציב דב צור את  תנועות הנוער בסדר עדיפויות גבוה בעיר.  כיום משקיעה עיריית ראשון לציון, באמצעות אגף הנוער והצעירים והיחידה לתנועות נוער, כ- 16 מיליון ₪ בצרכים ובפעילות של התנועות, בבניית  בבתים חדשים, במיזוגם ובציודם, במטרה לשפר את מראה הבתים ולהזמין את בני הנוער לחזור אל פעילות תנועות הנוער בעיר.

בנימוקים כתבה הועדה כי "עם כניסתו לתפקיד הציב דב צור את תנועות הנוער באחד המקומות הראשונים בסדרי העדיפויות בעיר. על הפעילים בתנועות כתב: "צריך לשמור עליהם ולדאוג שהאור שלהם לא יכבה". תפיסתו באה לביטוי בהגדלת תקציבי התמיכה בתנועות הנוער. הוקצו מבנים לפעילות והועבר הציוד הנדרש. זאת ועוד, פעילות התנועות משולבת בתכניות מערכת החינוך בעיר. פעילי התנועות וחברי גרעינים מפתחים תכניות ייחודיות שהיו לגאוות העיר. אגף הנוער ותנועות הנוער פועלים במשותף לשילוב ילדים עולים לקליטת בעלי צרכים מיוחדים, להפעלת הורים ומבוגרים ולשילוב הקהילה". 

הוועדה ציינה, כי על פעילותו, המשלבת חזון חינוכי ועשייה יומיומית, מוענק לדב צור אות יקיר תנועות הנוער לשנת תשע"א 2010.  ראש העיר, דב צור, שבצעירותו היה חבר בתנועת הנוער "מכבי צעיר", הסביר את ה"אני מאמין" שלו בנוגע לתנועות נוער: " הצבתי את החינוך בראש סולם העדיפויות העירוני, ואני בהחלט רואה בחינוך הבלתי פורמאלי נתיב מרכזי בעשייה. החברות בתנועת נוער מעניקה לבני הנוער הזדמנות לפתח את כישוריהם החברתיים, ליהנות מפעילות פנאי מעשירה ולרכוש כלים להתמודדות נכונה ויעילה עם משימות החיים. אנחנו מצידנו מעניקים לתנועות הנוער את כל הכלים למשוך אליהם צעירות וצעירים, ומעודדים את בני הנוער שלנו לקחת חלק בעשייה חינוכית, ערכית ומהנה".

צור הוסיף ואמר, כי האות אינו אישי, הוא מוענק לעיריית ראשון לציון על עשייתה בתחום, ובמיוחד לאגף הנוער והצעירים והיחידה לתנועות נוער בראשותה של זהבה אושריאל, שמטפחים את תנועות הנוער בעיר עם כל הלב והנשמה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה