מחנכים נגד סמים כבר בגיל הרך



במסגרת אירוע פתיחה לתכנית מניעה המיועדת לילדים בגיל הרך צפו כ- 200 גננות וסייעות בהצגה "לי זה קרה".

"אירוע פתיחה מרגש....כשאתה שומע סיפורים אישיים  של נערים וצעירים שנפגעו מסמים אתה חושב שזה רחוק ממך....שזה לא שייך לעולמך......ההצגה "לי זה קרה"  המחישה לי כמה זה קרוב לכל אחד"

במסגרת אירוע פתיחה לתכנית מניעה המיועדת לילדים בגיל הרך - "יום של תכלת", צפו בהיכל התרבות בראשון לציון כ- 200 גננות וסייעות בהצגה "לי זה קרה"  של התיאטרון הקהילתי "קצת אחרת", העוסקת בתופעות השימוש בסמים ואלכוהול. התיאטרון מופעל בשיתוף הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, המינהל לשילוב חברתי והחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש.

"יום של תכלת" הינה תכנית מניעה, המופעלת זה חמש שנים בגני הילדים בראשון לציון, ביוזמת הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול ובשיתוף האגף לחינוך קדם יסודי בעיריית ראשון לציון והפיקוח על גני ילדים מטעם משרד החינוך .

מטרת התכנית לסייע לילד לפתח ערנות, כבר בגיל הרך, לסביבתו הקרובה והתמימה, אך גם המאיימת, ולפתח אבחנה בין חומרים מועילים לחומרים מזיקים לגוף. התכנית מחנכת לאכפתיות ולאחריות כערך ממדרגה ראשונה..התכנית מופעלת ב- 120 גני ילדים בליווי רכזת התכנית הגב' אורנה ויינשטיין, במסגרתה עוברות הגננות השתלמות  מטעם הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, שנפתחה השנה באירוע מרגש במיוחד.

הגב' שולמית זכאי, מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי בעירייה, אמרה בפתח האירוע כי "כל היושבים חוו חוויה עוצמתית ומרגשת, המחזקת את עשייתן בתחום המניעה בתוך גני הילדים. ההצגה הציבה אותנו שוב במקום החשוב והמשמעותי. אנו נמשיך במלוא המרץ ובשנת תשע"ב נמליץ בפני הרשות להרחיב את התכנית לגנים נוספים".

יהודית גרין, המפקחת על גני הילדים, אמרה כי "המופע נגע ללב והעלה את אחת הדילמות שהחברה המודרנית מתמודדת איתה. על כל הגורמים לגלות אחריות ולפעול יחד בנושא".

ההצגה "לי זה קרה" מבוססת על סיפורים וחוויות אישיות, ומספרת ארבעה סיפורים כואבים ואמיתיים הנוגעים בהשלכות ההתמכרות לסמים ואלכוהול מארבע נקודות מבט שונות. כל הסיפורים מעלים שאלות קריטיות בעניין השימוש בסם: האם השימוש ותוצאותיו הקשות יכולים היו להימנע?  בידי מי האחריות למנוע את האסון לפני שיהיה מאוחר מדי?

הגננות והסייעות הרימו את הכפפה  ומחנכות את הילדים ברוח התכנית  "יום של תכלת": להיות אחראי למעשיי מאוד כדאי". הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, בניהולו של מר דוד בן שושן, העניקה ערכת ספרים  לגננות ולסייעות בתחום המניעה ככלי עזר וכאות הוקרה על העשייה השוטפת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה