תחרות קומיקס על שם אורי חן ז"ל



עיריית ראשון לציון, יחד עם משפחתו של אורי חן ז"ל, שנרצח בחצר ביה"ס חביב, יוזמות תחרות קומיקס להנצחת זכרו.

עיריית ראשון לציון, יחד עם משפחתו של אורי חן ז"ל, שנרצח לפני כשנה בחצר בית הספר חביב, יוזמות תחרות קומיקס להנצחת זכרו.

אורי נולד וגדל בראשון- לציון, במהלך שירותו כלוחם בגדוד 51 של  גולני, נרצח בעת ששהה עם חבריו ביום חמישי (11.9.09) בחצר בית הספר חביב. מגיל שלוש, צייר אורי ציורי קומיקס בהם ביטא בתמונות את סיפוריו.

המשפחה פנתה לחברה העירונית, ויחד עם מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון ובית יד לבנים, יזמו תחרות ציורי קומיקס לתלמידי כיתות י' תחת השם: "לאן הלך האור".

המתמודדים יגישו את עבודותיהם עד ליום רביעי י' בכסלו  17.11.2010. ועדת שיפוט תבחר את העבודות הנבחרות, אשר יוצגו בתערוכה בבית יד לבנים. פרסים יוענקו לזוכים בתחרות.

בראש וועדת השיפוט יעמוד מישל קישקה - ראש איגוד הקריקטוריסטים, חתן פרס דוש לאיור ולקריקטורה לשנת 2008. בוועדה יהיו חברים גילי וטוני חן – הוריו של אורי חן ז"ל, אריאלה ישראלי – ראש מינהל החינוך, רותי מקבי – מנהלת הרשות לתרבות ואמנות, אפי גן – מנהלת תחום אמנות ואוצרת ושרה אשר – מנהלת אגף מורשת ישראל ובית יד לבנים.פתיחת התערוכה תתקיים ביום רביעי, כ"ד בכסלו תשע"א 1.12.2010 בבית יד-לבנים.

הוריו של אורי ז"ל, טוני וגילי, אמרו : "אורי שלנו היה ילד שמח, מלא חוש הומור כישרוני להפליא ונפל קורבן לאלימות בלתי נסבלת, לאחר שעבר בשירותו אין ספור פעילויות מבצעיות כולל מבצע עופרת יצוקה, שבה לחם אורי בעזה. דווקא במקום הבטוח ביותר ליד ביתנו איבדנו את המלאך שלנו. בתחרות הקומיקס לזכרו אנו משתדלים להעביר מעט מפועלו עם מסר שיש דרכים אחרות להדברות".

מנהלת הרשות לתרבות בחברה העירונית, רותי מקבי, וראש מינהל החינוך, אריאלה ישראלי,  אמרו כי "לפני מספר חודשים פנו גילי וטוני חן, הוריו של אורי ז"ל, בבקשה להנציח את זכרו של בנם. מקרה הרצח המזעזע אשר התרחש בעירנו הביא אותנו לשלב בין הרצון לכבד את זכרו, לבין המהלך העירוני של "עיר ללא אלימות". על כן, הוחלט לקיים תחרות ציורי קומיקס בקרב תלמידי כיתות י' בעיר בנר ראשון של חנוכה, היום בו  אורי ז"ל נולד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה