צמצום פליטות גזי החממה



עיריית ראשון לציון תקבע יעדי ההפחתה ותטמיע המטרות כבר בתכנית העבודה לשנת 2011

ראשון לציון חתמה לפני מספר שנים על אמנת פורום ה- 15 להפחתת זיהום האוויר ולהגנת האקלים. בפועל, רק מאז בחירתו של דב צור כראש העיר וכניסת הירוקים למועצה התהליך החל לתפוס תאוצה, ובאמצעות עבודה מאומצת הוצגו תוצאות מיפוי הפליטות נכון לשנת 2000 ולשנת 2008 בפני צוות עירוני, בראשות יפעת מאירוביץ יפת חברת המועצה מטעם סיעת הירוקים, ופרנקו גונן, מנכ"ל העירייה, ובהשתתפות ראשי המינהלים, מנכ"לי החברות העירונית ונציגי הועדה העירונית לאיכות הסביבה.

על פי האמנה עליה חתומה העירייה, יחד עם 17 ערים נוספות בארץ, ראשון לציון כעיר- על מוסדותיה ותושביה - התחייבה להפחית 20% מפליטות גזי החממה (בעיקר פחמן דו חמצני ומתאן), שהם הסיבה להתחממות כדור הארץ. המדובר בהפחתה יחסית לנתונים של שנת 2000.

על פי הסקר, שבוצע על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה ברשות ד"ר רינה דגני, 70% מהפליטות נובעות מצריכת החשמל בעיר (של התושבים ושל מוסדות העירייה יחדיו), משקי הבית בעיר פולטים כשליש מסך הפליטות, 24% נובעים ממקורות תחבורתיים ו- 19% נוספים נובעים מפעילות תעשייתית.

בימים אלה החלו הצוות העירוני וגורמי חברת גיאוקרטורפיה לקבוע את יעדי ההפחתה באופן הדרגתי ולהטמיע את המטרות כבר בתכנית העבודה לשנת 2011.

במהלך הדיון הדגיש פרנקו גונן, מנכ"ל העירייה את הצורך להדגיש בפני התושבים את הקשר הישיר של פליטת גזי החממה לפעילות התושבים, ואת העובדה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות שינוי.

יפעת מאירוביץ- יפת, חברת מועצה מטעם סיעת הירוקים ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "היישום של האמנה הוא צעד נוסף וחשוב בפעילותנו לשיפור איכות החיים בעיר ובכלל זה שיפור איכות האוויר בעיר, שינוי אמצעי התחבורה לטובת תחבורה ידידותית לסביבה, שינוי שיטת הטיפול בפסולת ובראש ובראשונה צמצום בצריכת החשמל ושאר משאבי הטבע. אני בטוחה שתושבי ראשון לציון יהיו שותפים פעילים גם לטובת נושא חשוב זה המשפיע באופן ישיר על בריאותנו ובריאות ילדנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה