חגיגה לתנועות הנוער בראשון לציון



במסגרת שבוע תנועות הנוער במערכת החינוך נצבעה העיר ראשון לציון בצבעי תנועות הנוער.

במסגרת שבוע תנועות הנוער במערכת החינוך נצבעה העיר ראשון לציון בצבעי תנועות הנוער. במהלך שבוע שלם עמדו תנועות הנוער גאות כאשר לצידן ומאחוריהן עמדה המערכת החינוך הבית ספרית והעירונית, כולה והן קראו בפה אחד- תנועות הנוער כאן, והן רלוונטיות מתמיד.

החל מלפני שלוש שנים החליט משרד החינוך לקיים שבוע הנקרא- שבוע תנועות הנוער במערכת החינוך. השבוע נועד להעמיק את שיתוף הפעולה של תנועות הנוער עם הרשות המקומית ובתי הספר ולהרחיב את החשיפה וההשתתפות של בני הנוער בתנועות.

הרעיון שמועבר לרשויות המקומיות בדמות חוזר מנכ"ל הפך בעיר ראשון לציון למציאות ממשית. עיריית ראשון לציון, בתמיכתו החמה של ראש העירייה מר  דב צור, אשר זכה באות יקיר תנועות הנוער השנה, חיבקה את ההזדמנות בשתי ידיים והפכה את החזון לשבוע מלא בפעילות ערכית וחינוכית בבתי הספר ובסניפי התנועות אחר הצהריים. 

ראש מנהל החינוך בראשותה של הגב' אריאלה ישראלי, נרתם במהרה ויחד עם אגף הנוער בניהולה של גב' דפנה שוקרי וביוזמתה של זהבה אושריאל מנהלת היחידה לתנועות הנוער, שערי בתי הספר נפתחו בפני תנועות הנוער ויחד חגגו כולם יום חג לתנועות בכל רחבי העיר:

בחטיבת הביניים "טביב" תנועת השומר הצעיר פתחה את יום הלימודים במשחק 1 נגד 100 לכל שכבות ז'- ח', בבית הספר היסודי "נגבה" תנועת הנוער העובד והלומד הפעילה במהלך היום שיעורי חברה והפסקה פעילה, גם יתר  תנועות הנוער, מכבי צעיר, המחנות העולים הנוער הלאומי, שבטי הצופים בראשון ותנועת בני עקיבא, כולם הזמינו את התלמידים להגיע אחר הצהרים לפעילות חגיגית שהתקיימה בבתי תנועות הנוער הפרוסים ברחבי העיר.

בהמשך השבוע נערך יום מנהיגות לשכבת ט' בבתי הספר ברחבי העיר. התנועות בנו והעבירו יום המעודד את חניכי ט' לפעול ולהנהיג, לקחת אחראיות ולהשפיע תחת תוכנית " מתחייבים אחרת" של תנועת הנוער העובד והלומד או תחת הסיסמא "הדרך לרכוש חבר היא להיות חבר" המזמינה להצטרף לפעילות בתנועות הנוער.

את השבוע סיכמו כל השותפים יחד בנוכחותם של מר דב צור ראש העיר, ודורון אוזן חבר המועצה מחזיק תיק הנוער והצעירים, מר נפתלי דרעי מזכ"ל מועצת תנועות הנוער, מר איתן טימן מפקח ארצי תחום נוער וקהילה במשרד החינוך ומפקחים נוספים מהחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בכנס בנושא מערכת החינוך יוצרת מציאות - תנועות הנוער כערך.

הפורום הייחודי התכנס כדי לשאול את השאלות הקשות על מקומן של תנועות הנוער. במהלך שיח המחנכים עלו שאלות על תפקידן של תנועות הנוער בחברה ועל אופן שיתוף הפעולה בינם ובין המערכת העירונית והבית ספרית. מתוך השיח גם ניתנו הצעות להמשך בין אם הצעה להעניק פרס עירוני למנהל המצטיין בהשתתפות תלמידיו בתנועות הנוער ועד הצעה לסיים מוקדם את הלימודים בימי שלישי כדי לאפשר לחניכים ומדריכים בתנועות הנוער להגיע לפעילות התנועות.  אך האמירה החשובה מכולן שהדהדה בין קירות האולם ולאורך השבוע כולו, היא שבני הנוער והחברה כולה זקוקים לתנועות הנוער, להיות אותו מצפן ערכי אשר מדבר בשפה של הנוער, מוציא אותם ממסכי המחשב ונותן להם שייכות ואחריות על עצמם ועל החברה.

תנועות הנוער בנו את מדינת ישראל, בכוח החלימה וההתמסרות שלהם ובכוחם עדיין לעשות כן. בשבוע תנועות הנוער במערכת החינוך, העיר ראשון לציון אמרה לתנועות הנוער שהיא מאמינה בהן והיא מוכנה לתת להן את התמיכה שהם זקוקים לה, ותנועות הנוער הצהירו שהן רלוונטיות ומוכנות ללמוד ולהשתנות ובעיקר להגיע אל בני הנוער בכל מקום אשר יהיו ולקרוא להם להצטרף לתופעה הייחודית והמופלאה ביותר שידעה החברה הישראלית- תנועות הנוער.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה