איכות הסביבה בגן המושבה



ביום שישי בבוקר, הגיעו לרחבת בניין העירייה נציגים מ- 22 בתי ספר יסודיים בעיר, מנהלים, הורים ותלמידים

ראשון לציון: הושקה תערוכת האותיות האקולוגיות של 22 מבתי הספר בעיר

ביום שישי בבוקר, הגיעו לרחבת בניין העירייה נציגים מ- 22 בתי ספר יסודיים בעיר, מנהלים, הורים ותלמידים- חברי המנהיגות הבית ספרית, לגזור יחדיו את הסרט ולהשיק את שדרת האותיות האקולוגיות בגן המושבה בעיר, פרויקט משותף למינהל החינוך, מינהל איכות הסביבה, משרד החינוך ובתי הספר היסודיים בעיר. 

התערוכה הינה יריית הפתיחה לתהליך פיתוח מנהיגות בקרב בתי הספר היסודיים בתחומים שונים וביניהם תחום איכות הסביבה ובחיבור לאמנת זכויות הילד של האו"ם שחוגגת 20 שנה בימים אלה.

לתערוכה קדם תהליך חינוכי בבתי הספר, לכל קבוצת מנהיגות בית ספרית ניתנה אחת מאותיות הא'-ב'. בליווי מדריכים מקצועיים בחרו הילדים והמורים מונח מתחום האקולוגיה כדוגמת: זיהום אוויר, חוף הים, בקבוקים, למידה ועוד. הילדים למדו את הנושא ופיתחו רציונאל לצורך הדגמתו על גבי אות גדולה.

ההורים הצטרפו לתהליך ובימים שלישי ורביעי האחרונים התקבצו כולם להכנה בפועל ברחבת בניין העירייה. 
ביום שישי האחרון הושקה התערוכה בהשתתפות יפעת מאירוביץ-יפת, חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, עו"ד ליאל אבן זהר, מחזיקת תיק החינוך בשיתוף ראש העירייה, הגב' טובה בן ארי, מפקחת ארצית האחראית על זכויות הילד, הגב' מירי אור גוטפריד, מנהלת האגף לחינוך יסודי, מנהלים, מורים, הורים ותלמידים.

יפעת מאירוביץ- יפת, חברת מועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "התערוכה הזאת, האותיות האקולוגיות, א'-ב' באיכות סביבה הינה רק נדבך אחד בעשייה בתחום החינוך לשמירה על הסביבה אותה אנו מובילים בעיריית ראשון לציון בשיתוף משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה ופעילות זו נובעת מתוך האמונה, שילדנו, גדלים בעולם אחר מזה שאנו המבוגרים גדלנו בו, וילדיהם ונכדיהם ביום מן הימים יחיו בעולם שונה אף יותר. לא כל המבוגרים מבינים את הבעיות הסביבתיות, אותם גורמים אנחנו בני האדם ואת הנזק שאנחנו גורמים בסופו של דבר רק לעצמנו, ולכן תפקיד הילדים בשלב זה הוא מכריע, והפעילות בבתי הספר הינה חשובה מאין כמוה לצורך הקניית הרגלים, כישורים ודרך חשיבה אשר הינם הכרחיים לצורך שמירה על חיינו ובריאותנו.  איכות החיים שלנו קשורה לכל תחום, יום יום כל היום, התערוכה לדעתי מראה כמה טבעי לחבר את הנושא לכל תחום ובטח ובטח לנושא המנהיגות, והשפה העברית"

עו"ד ליאל אבן-זהר: "היה זה עונג גדול לראות את היצירות של ילדי בתי הספר, ואת מודעותם לאיכות הסביבה והחיים בעיר. מדובר בחלק מתהליך ביסוס מנהיגות צעירה אשר יזם מנהל החינוך במסגרת מיצוב העיר ראשון לציון כ"עיר ידידותית לילדים", פרויקט בינלאומי שמובילה ועדת קידום מעמד הילד בברכת ראש העירייה ומשרד החינוך. ברכות לילדים ולהורים, למנהלות בתי הספר ולצוותים שהשקיעו זמן ומרץ בתהליך, ותודות לשותפתי לסיעה יפעת מאירוביץ- יפת ולגב' מירי אור גוטפריד ראש אגף החינוך היסודי שהובילו את הפרויקט. היה זה בוקר חגיגי שיהווה נקודת פתיחה משמעותית ליצירת מנהיגות צעירה בעירנו".

 הגב' מירי אור גוטפריד, מנהלת אגף חינוך יסודי ציינה ש"אין סתירה בין זכויות הילדים לחובות שלהם כילדים, ואין קיומן של הזכויות מונע או מפחית את מה שאנו קוראים החובות, מפני שמימוש הזכויות בכלל ומימוש זכויות הילד בפרט, הינו תוך כדי לקיחת אחריות אישית קבוצתית ואזרחית".

הגב' טובה בן ארי המפקחת ליישום זכויות הילד מטעם משרד החינוך ברכה על פיתוח המנהיגות הצעירה בבתי הספר היסודיים ועל כך שעמוד השדרה הערכי של התוכנית הרב שנתית המערכתית הינו שפת הזכויות, שפה אשר מתורגמת למעשים על ידי פיתוח יכולת ניהוג עצמי של כל משתתף, ובהמשך ליצירת הבסיס ליכולת להוביל שינויים במעגלים הולכים וגדלים: משפחה, כיתה, קהילה, ועוד.

תהליך פיתוח המנהיגות בקרב הילדים רק מתחיל, ועתה צריכים הילדים להסביר את משמעות עבודתם ולשכנע את חבריהם ובני משפחותיהם להיכנס לאתר האינטרנט של העירייה ולהצביע עבורם.  הפרסים: סיור לימודי לתלמידים ולוח חכם לבית הספר הזוכה. התערוכה תוצג בשבוע הקרוב בשדרת הדקלים בגן המושבה, ובהמשך בשכונת רמת אליהו ובהפנינג הכדור בידיים שלנו בפסח הקרוב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה