הסדרת חלקת הורים שכולים



מעט נחמה להורים השכולים- עיריית ראשון לציון הסדירה חלקת הורים שכולים בסמוך לחלקה הצבאית.

לאחר שנים של דיונים, נמצא פיתרון לקבורת ההורים השכולים בראשון לציון. לפני מספר שנים קיבלו ההורים השכולים בעיר הבטחה ממשרד הביטחון כי תוקם חלקה להורים שכולים בסמוך לחלקה הצבאית, בה קבורים בנותיהן ובניהן שנפלו במערכות ישראל.

לאחר תקופה ארוכה של דיונים, התנער משרד הביטחון מהבטחתו וההורים נותרו ללא פיתרון. ראש העירייה, דב צור, נפגש עם ההורים והבטיח כי העירייה תעשה כל מאמץ להציע פתרון לעניין. בתום חודשים ארוכים של עבודת מטה,  בהובלת סמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, בשיתוף עם יו"ר ועד ההורים השכולים ורדה לב-רן, הגיעה העירייה להסדר עם חברה קדישא לאפשר להורים קבורה, ללא תמורה, בחלקה שנמצאת בצמוד לחלקה הצבאית. בתמורה לכך העירייה תאפשר לחברה קדישא לרכוש חלק מהשטח העירוני שיוסב מחנייה לקבורה.

סמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, אמרה כי "פעלנו במצוותו של ראש העירייה, שהדגיש את החובה המוסרית של העיר למשפחות. המשפחות השכולות מקודשות בעיננו, ופעלנו להיעתר לבקשתן בנושא רגיש זה. אני שמחה שהצלחנו להגיע לפתרון שמקובל על כל הצדדים".

יו"ר ועד ההורים השכולים, ורדה לב-רן, אמרה כי "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה בהסדרת הנושא על ידי העירייה, ומברכים על הרוח החדשה שנושבת בחברה קדישא, שאפשרה את ההסדר. אחרי כל כך הרבה שנים, סוף-סוף יש מרגוע למשפחות כשהן יודעות שבערוב ימיהן יוכלו להיטמן לצד ילדיהם. הרבה יישר כוח לעירייה ולעומד בראשה, דב צור, שהבטיח וקיים, ולחיה ברנפלד  ולמנהלים בחברה קדישא, ישראל ויהודה, שהובילו להסדר החשוב".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה