הופכים את הפסולת לדשן



ועכשיו החלה העירייה לעודד את תושבי העיר להפריד את הפסולת האורגנית מכלל האשפה

עכשיו גם תושבי ראשון לציון יכולים להפוך את הפסולת לדשן בחצר ביתם -העירייה מציעה לתושבים קומפוסטרים ב- 70 ₪ 

תושבי ראשון לציון כבר מפרידים בהצלחה את הפלסטיק, הקרטון, הנייר, הפסולת האלקטרונית ועכשיו החלה העירייה לעודד את תושבי העיר להפריד את הפסולת האורגנית מכלל האשפה המיוצרת בביתם, ולהופכה ללא קושי בחצר ביתם לדשן, שיעשיר את הקרקע ויסייע לצמחים והעצים בחצר הבית  לגדול  בקצב מהיר יותר.

יפעת מאירוביץ יפת, חברת מועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "השימוש בקומפוסטרים הינו צעד נוסף בפעילותנו להקטנת הפסולת המועברת להטמנה, ושלב ביניים, עד הטמעת נושאהפרדת הפסולת לשני זרמים (שני פחי אשפה לכל בית אב- פח לפסולת האורגנית ופח לפסולת האריזות) בבתי התושבים, מהלך רב שנתי המקודם בשיתוף פעולה עם ראש העירייה, מר דב צור, בימים אלה.

הקומפוסטרים מתאימים בעיקר לבתים פרטיים, אך בהחלט יכולים לשמש גם בתים משותפים. רק אחרי שמתנסים בתהליך מבינים, אילו "אוצרות" אנחנו זורקים לפח מדי יום" הפסולת המושלכת לפחי האשפה בעיר עוברת לדרום לצורך הטמנה, אך כמות השטח בה ניתן להטמין אשפה הוא מוגבל. כיום מייצר תושב ממוצע 1.6 ק"ג אשפה ליום ! בראשון לציון למעלה מ- 230,000 תושבים ובשל העלייה באיכות החיים, כמות הפסולת צפויה לגדול, אלא אם כן, נעשה מאמץ משותף - נצרוך רק את מה שבאמת צריכים, נקנה מוצרים ידידותיים לסביבה ונמחזר כל מה שאפשר.

קומפוסט או בשמו העברי רקבובית, הוא למעשה דשן אורגני שנוצר באופן טבעי מהאשפה האורגנית שהופרדה מכלל הפסולת הביתית, והוא למעשה תוצאה של מיחזור שאריות מזוןבעזרת חיידקים והעיקר ניתן להכינו בקלות .

על השאלה מדוע לייצר קומפוסט, מסבירה מאירוביץ'-יפת, כי קרוב ל- 50% מהאשפה שאנו מייצרים בבתינו היא אשפה אורגנית המורכבת מקליפות ירקות ופירות, שאריות מזון, פרי שנרקב ועוד. כיום אנו משליכים את האשפה האורגנית לפח, ומשם היא מגיעה למטמנה בדרום. וכידוע היא גורמת למטרדים סביבתיים רבים כגון: זיהום הקרקע ומקורות המים, ריחות רעים, מכרסמים וכד'.

הכנת קומפוסט, מהווה פתרון הן להפחתת המפגעים הסביבתיים שגורמת האשפה ובעיקר להפחתת הפסולת הביתית . לצורך עידוד תושבי העיר המעוניינים להכין קומפוסט בגינת ביתם, רכשה עיריית ראשל"צ בשיתוף המשרד להגנת הסביבה 400 קומפוסטרים אותם יוכלו התושבים לרכוש במחיר מסובסד- 70₪ ליחידה.

לכל תושב העיר אשר ירכוש קומפוסטר , מובטחים ליווי והדרכה מטעם נציג חברת "חממית" אשר יעמוד לרשות התושבים. מפגשי ההדרכה יקבעו בהמשך התושבים מוזמנים.                 

תושבים המעוניינים לרכוש קומפוסטר תמורת 70 ש"ח יפנו לאגף לאיכות הסביבה, רח' הרצל 82 קומה ג' טל'9547751 -03


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה