בני נוער בקורס חילוץ והצלה



ומי חילץ את פצועי הדמה מההריסות בתרגיל החירום העירוני? בני נוער ראשונים שעוברים קורס חילוץ והצלה בפיקוד העורף.

בתרגיל החירום של פיקוד הערוף אשר נערך בשבוע שעבר, לקחו חלק פעיל ומשמעותי בני נוער תושבי העיר, אשר עוברים בימים אלו קורס חילוץ והצלה בפיקוד העורף.  הקורס הינו יוזמה משותפת של האגף לטיפול וקידום נוער וצעירים במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון, יחד עם פיקוד העורף בה"ד 16.

 13 בני נוער מבתי הספר השונים בעיר מגיעים מדי שבוע במהלך החודש האחרון לבה"ד 16 של פיקוד העורף, במחנה צריפין, לקורס חילוץ והצלה של הפיקוד. הקורס המועבר להם כולל 11 מפגשים והוא מלווה על ידי 2 מדריכים מטעם התוכנית "עיר ללא אלימות".

הקורס המועבר לתלמידים נקרא "קורס מחלץ לכודים בתוך הריסות" והוא מקנה להם את הכלים והידע כיצד לפעול במצבי חירום וקריסה של מבנים בהם ישנם לכודים. בני הנוער מקבלים גם במהלך הקורס הכשרה של מגישי עזרה ראשונה כחלק כולל ממערך ההכשרה שלהם.

רס"ן דודו גנון, רמ"ד הכשרות חילוץ מסביר כי "במהלך תרגיל החירום שנערך בשבוע שעבר בעיר, יצרנו דימוי של נפילת טילים על מבנים בעיר. צוות הקורס הגיע לשטח והביא לשם את הידע והאמצעים שהוא רכש במהלך הקורס בחילוץ נפגעים תחת הריסות. חניכי הקורס למעשה ייצגו את פיקוד העורף בתרגיל ושימשו שליחים נאמנים בשטח של פיקוד העורף".

ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור: "אנו רואים חשיבות בקידום בני הנוער ובשילובם במערך העירוני בתחומים שונים.. פעילותם של החניכים בתרגיל החירום שנערך בעיר ייצגה נאמנה הן את פיקוד העורף והן את האגף לטיפול וקידום נוער וצעירים ואנו מקווים כי בני נוער רבים יבואו וייקחו חלק במגוון הפעילויות של האגף".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה