רק בראשל"צ אושרה הפחתה בארנונה



לרשות אחת בלבד, ראשון לציון, אושרה הפחתה בתעריפי הארנונה. ההעלאה תקפה גם באופן רטרואקטיבי לשנת 2010.

תושבי עשרות רשויות ברחבי הארץ עומדים לקבל בקרוב חשבונות ארנונה מנופחים יותר: לידי מעריב עסקים הגיעה רשימת היישובים שבהם יעלה תעריף תשלום הארנונה לשנת 2010.

מרשימה זו עולה כי מתוך כ-150 רשויות מקומיות שדרשו העלאה של תעריפי הארנונה לשנת 2010 - 26 רשויות קיבלו את אישור השרים לכך, ומספר רשויות נוספות קיבלו אישור להעלאה חלקית. לרשות אחת בלבד, ראשון לציון, אושרה הפחתה בתעריפי הארנונה. ההעלאה תקפה גם באופן רטרואקטיבי לשנת 2010.

חיוב התושבים והעסקים לגבי שנת 2010 יתבטא כבר בחיוב האחרון של השנה - כלומר, התוספת של שנת 2010 כולה תופיע בחשבונית הארנונה הקרובה, ואזרחים רבים כבר חויבו בה.

התושבים ברשויות הרלוונטיות ימשיכו לשלם את התוספת לארנונה לאורך 2011. בנוסף להעלאה זו, בשנת 2011 צפוי עדכון רוחבי נוסף של הארנונה עבור כלל הרשויות המקומיות בארץ - בשיעור של 1.44%.

הרשויות שאושרה בקשתן להעלאת תעריפי הארנונה ב-2010
העלייה הגדולה: באפרת

למעלה משנה המתינו במתח ראשי עשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ ותושבים לקבל את תשובות משרד הפנים והאוצר לבקשות שהגישו עוד בנובמבר אשתקד לשינוי תעריפי הארנונה ביישוביהם.

למעלה מ-150 רשויות הגישו בקשות למשרד הפנים והאוצר, כאשר מרביתן דרשו להעלות את תעריף הארנונה באזורי המגורים ובאזורי התעשייה. רק רשויות בודדות ביקשו להפחית את התשלום הנדרש מהאזרחים. בימים האחרונים הושלם תהליך בדיקת הבקשות על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר הפנים, אלי ישי.

במועצה המקומית אפרת נרשמה העלייה הגבוהה ביותר של תעריפי הארנונה במגורים (9.5%). אחריה, בהפרש לא גדול, נמצאות עיריות גבעתיים (8%), כפר תבור (7.74%) ואלפי מנשה (6.37%).

במשרד הפנים הסבירו אתמול כי תעריף הארנונה באפרת היה נמוך בהשוואה ליישובים דומים בקבוצת הייחוס של הרשות, וכי העלייה הגבוהה בתעריפי הארנונה בגבעתיים נעוצה בתהליך התייעלות שבו נמצאת העירייה מזה תקופה ארוכה. כחלק ממנה התחייבה העירייה להעלות את הארנונה הנגבית מהתושבים.

בכפר תבור, לעומת זאת, העלייה נובעת מעלייה במעמד הסוציואקונומי, אשר גרם לקיצוץ במענקים שאותם קיבלה הרשות המקומית ממשרדי הממשלה. רשויות נוספות קיבלו אישור להעלאת תעריפי הארנונה במגורים באחוזים בודדים, בהם אליכין ונס ציונה (3.6%), כפר סבא, אזור, אלקנה וכרמיאל (3%), וכן קצרין, חוף השרון ובאר שבע (2%).

בנוסף לכך, במשרדי האוצר והפנים אישרו בשבועות האחרונים העלאות חלקיות בתעריפי הארנונה ליישובים שונים. בחדרה, למשל, יעלה תעריף הארנונה ב-1.5% רק לשכונות המבוססות בעיר, וביבנה תירשם עלייה של 11.15%-7.8% לנכסים ספציפיים. בחיפה צפוי לעלות תעריף הארנונה באזור קמפוס הנמל לעסקים ולאזורי תעשייה בערד.

הרשות המקומית היחידה שאושרה לה הורדה בתעריף הארנונה היא ראשון לציון, שם ייהנו התושבים מירידה של 5% בתשלומי הארנונה. לעומת זאת, בקשותיהם של ראשי הרשויות רמלה, שוהם, טבריה והרצליה להפחתת הארנונה - נדחו על ידי שר האוצר.  

"הרשויות מפסידות"

ראשי הרשויות טוענים כי בלית ברירה הם ייאלצו להעלות את תעריפי הארנונה הנגבים מהתושבים מאחר שהממשלה אינה מעבירה לרשויות את תקציבי החובה בתחומי החינוך, הרווחה והפיתוח. לדברי רני פינצי, מנהל מינהל השלטון המקומי במשרד הפנים, העליות בתעריפי הארנונה המוזכרות לעיל מצטרפות לעדכון שיעור הארנונה לכלל הרשויות המקומיות לשנת 2010 בשיעור של 1.63%, ובשנת 2011 צפוי העדכון הרוחבי לעמוד על שיעור של 1.44%.

"קיבלנו בקשות להפחתת ארנונה בעיקר באזורי תעשייה ועסקים מאחר שראשי הרשויות מעוניינים שחברות גדולות יעבירו את עסקיהם עתירי הארנונה לאזורים אלה", אומר פינצי, "אבל כבר ראינו בעבר את אותן חברות גדולות מציגות הצעה זהה לכמה ראשי רשויות, וכאשר אנחנו מאשרים הורדה בארנונה החברה לבסוף עוברת למקום לאחר".
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה