צהרוני החברה העירונית זכו להכרה



בשורה מצוינת להורים. הצהרונים זכו להכרת משרד התמ"ת. המשמעות: המדינה תסייע במימון עלות הצהרון בהיקף של מאות שקלים.

לראשונה, קיבלו צהרוני החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש, הכרה על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, ובכך מתאפשר להורים בראשון לציון לקבל סיוע מהמדינה במימון עלות הצהרון. הזכאות לסיוע והיקפו נקבעים על פי קריטריונים של משרד התמ"ת, בהתאם להכנסת המשפחה, היקף משרת האם ועוד. הסיוע נעשה במסגרת התכנית הממשלתית, שמפעיל משרד התמ"ת, לעודד את השתלבותן של אמהות עובדות בשוק העבודה, באמצעות סיוע במימון עלות החזקתם של ילדי הורים עובדים בצהרונים שהוכרו על ידי המשרד. 

החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, מפעילה כ-90 צהרונים ומעניקה בית חם לכ-4,000 ילדים, מגיל שלוש ועד גיל שש בשעות אחר הצהריים. הצהרונים ממוקמים בגני הילדים העירוניים, בבתי הספר ובמרכזים הקהילתיים ועלותם כ-1,700 ₪ בחודש. כעת יוכלו הורים במשפחות בהן האם עובדת, להגיש בקשה למשרד התמ"ת ולבקש סיוע במימון עלות הצהרון. הסיוע יכול לנוע בין 250 שקלים ל-500 שקלים בהתאם לקריטריונים שקבע המשרד.

ראש העירייה, דב צור, בירך את החברה העירונית על השגת ההכרה, ואמר כי מדובר בבשורה אמיתית למשפחות בעיר ראשון לציון. "אנו יודעים היטב כי גידול ילדים כרוך בהוצאת משאבים רבים, וההוצאה החודשית על צהרונים, בעיקר במשפחות בהן יש מספר ילדים, עומדת על אלפי שקלים בחודש. ההכרה הזו תוכל להקל באופן משמעותי על ההוצאות החודשיות של המשפחה ותעניק מעט יותר אויר לנשימה. אנו עושים מאמץ גדול מאוד להקל על ההוצאות המשפחתיות, בין השאר, באמצעות הפחתת הארנונה והמאבק להפחתת מחירי המים, ואני שמח שהצלחנו להשיג עבור ההורים גם את ההכרה הזו". 

מנכ"ל החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, אלי פולק, אמר כי "תהליך קבלת ההכרה על ידי משרד התמ"ת לווה בעבודה רבה והתחייבותה של החברה העירונית, לפיקוח, בקרה והדרכה על פי קריטריונים של התמ"ת. החברה העירונית חרתה על דגלה את החתירה למצוינות בכל התחומים בהם היא עוסקת, גם בתחום הצהרונים, ובמחיר שווה לכל נפש. אנו שמחים שבזכות עבודה קשה הצלחנו להביא להכרה שתסייע באופן משמעותי להורים".

לרשימת הצהרונים המוכרים ולמידע להורים המעוניינים להגיש בקשה מוזמנים לעשות זאת בהתאם להנחיות המפורטות באתר האינטרנט העירוני www.rishonlezion.muni.il, (אשר יפנה לאתר האינטרנט של התמ"ת). http://www.rishonlezion.muni.il/hinuch/Pages/tzahronim.aspx
לשאלות והבהרות נוספות ניתן לפנות למוקד הבירורים ב- 2969* או 12222969בימים א'-ה' בין השעות 08:00 – 16:00


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה