החלה ההרשמה לגני הילדים



ההרשמה לגני הילדים, הצהרונים והחטיבות הצעירות החלה ומאות הורים כבר התייצבו ביום חמישי האחרון בתחנות הרישום הפרושות ברחבי העיר

החלה ההרשמה לגני הילדים והצהרוניםהשנה, לראשונה, ניתן לשלם שכר לימוד בכרטיס אשראי .

ההרשמה לגני הילדים, הצהרונים והחטיבות הצעירות החלה ומאות הורים כבר התייצבו ביום חמישי האחרון בתחנות הרישום הפרושות ברחבי העיר, לרשום את ילדיהם. מערכת החינוך הקדם יסודית בראשון לציון מונה כ-7,000 ילדים הלומדים ב-245 גנים. הרישום החל ביום חמישי ה-6 בינואר ויסתיים ביום רביעי, ה-26 בינואר.

השנה, השתדלו באגף לחינוך קדם יסודי לשפר את השירות להורים הנרשמים ושילבו מספר חידושים שיפעלו השנה לראשונה. ראש האגף לחינוך קדם יסודי, שולמית זכאי, אמרה כי "נערכנו השנה באופן מיוחד למבצע ההרשמה על מנת להעניק להורים ולילדים את השירות הטוב ביותר.

השנה, לראשונה, אנו מאפשרים תשלום שכר הלימוד בכרטיס אשראי לאלה החייבים בשכר לימוד (שנתונים 3 ו-4). מדובר בחידוש, משום שעד היום התשלום נעשה בהוראת קבע בלבד. בנוסף, חידוש זה מאפשר להורים לילדים החל מגיל 3 להירשם באמצעות אתר האינטרנט, ולחסוך את ההגעה הפיזית לתחנות הרישום".

זכאי מוסיפה, כי "על מנת לשפר את השירות פתחנו 8 תחנות רישום בכל רחבי העיר. בבניין העירייה נפתחה תחנת רישום המיועדת לעוברי דירה ותושבים חדשים בראשון לציון, וכן נפתח בחדר הישיבות בקומה הראשונה בבניין גן ילדים, כדי להנעים לילדים את זמן ההמתנה". בנוסף, בבניין העירייה ניתן גם להירשם במסלול מהיר לגן חובה, וזכאי מבטיחה שהמסלול מאפשר רישום תוך דקות ספורות בלבד. "ברחבי העיר פתחנו 7 תחנות נוספות במרכזי הקהילה בשכונות", מוסיפה זכאי, "על מנת להקל על ההורים ולמנוע מהם את הצורך להגיע לבניין העירייה. בנוסף, כל הרשמות עברו סדנת שירות לקראת ימי הרישום. את פירוט התחנות ניתן למצוא באתר האינטרנט של העירייה".

בשבועות האחרונים קיבלו ההורים חוברות ואגרות המפרטות עבורם להיכן מיועד ילדם ומהם התכניות הרבות והמגוונות הקיימות במערכת החינוך הקדם יסודית. החוברות כוללות את כל הטפסים הנדרשים לרישום, ואלו מאפשרים להורים פשוט לתלוש את הטופס הרלוונטי מן החוברת, למלא אותו ולהגיע עימו לתחנת הרישום.
 
ראש העירייה, דב צור, ביקר ביום חמישי בתחנת הרישום בבניין העירייה והתרשם מפעילות עובדות האגף לחינוך קדם יסודי. צור שאל את ההורים לדעתם על הליך הרישום, על השירות ועל גני הילדים בעיר. צור נתקל בהפתעה, כאשר שאל את אחת הממתינות בתור היכן היא מתגוררת, והיא השיבה שהיא גרה ביבנה. את מתכוונת לעבור לראשון, שאל צור. לא, היא השיבה. אני גרה ביבנה, ושולחת את הילדים לגן בראשון לציון – החינוך פה פשוט טוב יותר!
 
צור ציין, כי "גני הילדים מהווים מפגש ראשון לילדים הרכים עם האתגרים והמשימות של מערכת החינוך. אנו יודעים כי זהו צעד מרגש אך לא פשוט עבור הילדים, וגם עבור ההורים, ואנו עושים הכל על מנת להקל על המעבר". 
 
ראש מינהל החינוך, אריאלה ישראלי, אמרה כי "אנו משקיעים מאמצים רבים על מנת לאפשר להורים רישום לגני הילדים העירוניים בדרך מכבדת, ראויה ונינוחה בכל האמצעים. צוות העובדים המסור של האגף לחינוך קדם יסודי עושה ללא ליאות על מנת ליצור סביבת למידה חינוכית הולמת, המותאמת לצרכיהם הרגשיים והחברתיים של הילדים בגיל הרך". 
 
שולמית זכאי, הוסיפה ואמרה, כי "ההורים מפקידים בידינו פקדון יקר מכל ואנו מודעים לגודל האחריות והמחויבות. גן הילדים הינו בית חם ומוגן, בו מקבל כל ילד יחס אישי, אשר מאפשר לו לפתח את יכולותיו הרגשיות, החברתיות והלימודיות".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה