תוכנית העצמה למנהלי בתי הספר



אורט צריפין לוגיסטיקה ואומנויות הבישול אירח את מנהלי ראשון לציון במסגרת תוכנית הרה-ארגון בחינוך .

במסגרת תוכנית הרה - ארגון בחינוך העל יסודי בראשון לציון, יזם מינהל החינוך, תוכנית העצמה למנהלי בתי הספר – "מועדון מנהלים". בשבוע שעבר התקיים מפגש של המועדון בבית הספר "אורט צריפין" ללוגיסטיקה ואומנויות הבישול, בהנהלתו של פבלו זקס.

ראש מינהל החינוך, אריאלה ישראלי, אמרה על הקמתו של המועדון כי "מנהל בית הספר הינו דמות מפתח בקידום ובפיתוח המערכת החינוכית ובמידה רבה קובע את דמותו, איכותו וצביונו של בית הספר. תפקיד מנהל ביה"ס בימינו הוא תפקיד מורכב. מערכת ציפיות ותביעות, לעיתים סותרות, מופנות אל המנהל מצד גורמי פנים וגורמי חוץ". למטרה זו, אומרת ישראלי, "הוקם מועדון מנהלים כמקום מפגש לשיח, החלפת דעות, למידה משותפת, התעדכנות, דיונים סביב אתגרים, דילמות וסיטואציות במציאות היום-יומית בסביבה הניהולית והארגונית של בתי הספר".

מנהל מקיף ה', אבי קיש, אומר, כי "היוזמה להקים מועדון מנהלים משווה את מנהלי בתי הספר למנהלים בתחומים מובילים במשק הישראלי".
אטי אדר, מנהלת מקיף ג': "במפגשים אלו אנו נחשפים לנושאים חדשניים בתחום הניהול, התורמים להתפתחותנו המקצועית, להעמקת הידע ולהרחבת מיומנותנו האישיות והניהוליות".

בית הספר אורט צריפין, אשר הינו בית ספר למקצועות לוגיסטיים ואמנות הבישול, שאירח את המנהלים, גייס את תלמידי מגמת הבישול בהנהלתה של רכזת המגמה, חנה אברבך, שהכינו עבור המנהלים ארוחה אשר לא מביישת מסעדות עילית של בישול גורמה. הארוחה כללה מבחר מנות מגוונות, שהוגשו בצורה מאד אסתטית לשולחן. ההקפדה על כל הפרטים הקטנים תרמו לשלמות של טעמים  צבעים ומרקמים.
אריאלה ישראלי, ראש מינהל החינוך, אמרה לכל הנוכחים "מאד מרגש לראות תלמידים, אשר בעברם חוו כישלונות לימודיים, מממשים את יכולתם בתחומים של עשייה ועוברים חווית הצלחה". במיוחד היה מרגש לצפות במפגשים בין תלמידים לבין מנהליהם לשעבר. התלמידים שתפו אותם בחוויותיהם החדשות ובהצלחות בתחומי הלימוד החדשים.

בנוסף, זכו המנהלים להרצאה מרתקת בנושא חדשנות חינוכית - שאלת החינוך הרלוונטית למאה ה-  21, מפי גלעד בבצ'וק  מהמכון לחנוך דמוקרטי.לסיום, המנהלים עברו סדנה קצרה של קישוט עוגות. כל מנהל זכה לחזור הביתה עם מתנה מתוקה אישית.
 
בתום המפגש ציינו המנהלים, כי אין ספק שהמפגש המיוחד בין הידע החינוכי לטעמים הקולינריים של "אורט צריפין", תרם רבות למשתתפים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה