קורס לפיתרון סכסוכי שכנים



קורס גישור סיכסוכי שכנים נפתח. המטרה-פתרון בדרכי נועם ומעורבות בקהילה.

משטרת ראשון לציון והמרכז העירוני לגישור "הראשון בגישור" מתחילים לשתף פעולה כדי לפתור סכסוכי שכנים. ממלא מקום ראש העירייה, מוטי עג'מי: צריך לפתור את הסכסוכים בדרכי נועם.

לפני כחצי שנה החליט אסף, קיבוצניק בן 26, להגשים את חלומו ולגור בעיר הגדולה. "חיפשתי עיר שתהיה גדולה ותוססת, אך כזאת שאוכל למצוא בה את הפינה השקטה שלי. ראשון מבחינתי הייתה אופציה נהדרת". אסף ארז את חפציו ועבר למערב הישן.
סכסוך שכנים צילום ארכיון: יגאל לוי

אלא שהחלום התברר במהרה כסיוט אמיתי. "כששאלתי את הדיירת שעזבה האם השכנים חיים בשלום וכבוד הדדי, היא ענתה שאין איתם שום בעיות". אבל דבר אחד שכחה הדיירת לציין: הקשישה החביבה שגרה בדירה ממול נוהגת להאכיל מידי יום כעשרים חתולי רחוב.

"הבעיה", מספר אסף, "היא שהחתולים עולים לקומה הראשונה בכל ארבע-חמש שעות ומייללים בלי הפסקה במשך רבע שעה ויותר, עד שהיא פותחת להם את הדלת. וכשעשרים חתולים מייללים, זה עושה רעש שלא נותן לך אפשרות לישון או להתרכז".

כשפנה אסף לשכנתו החביבה, היא סילקה אותו בכעס וצרחה שהחתולים הם כל מה שיש לה בחיים, ושיעזוב אותה לפני שהיא קוראת למשטרה.  

 

משטרת ראשון לציון והמרכז העירוני לגישור "הראשון בגישור" מתחילים לשתף פעולה כדי לפתור סכסוכי שכנים.

לוורד, תושבת מערב העיר, דווקא שקט במהלך היום. אבל לגבי הניחוחות המגיעים לחלל הבית שלה, קיימת בעיה. "מולי מתגוררת משפחה ברוכת ילדים. בסך הכל הם אנשים מאוד נחמדים, אלא שהאמא לא מסכימה שיהיו נעליים בתוך הבית. כך שכולם, בלי יוצא מן הכלל, משאירים את הנעליים בחדר המדרגות, כשהדלת שלי ניצבת בסמוך.

"ייאמר לזכות בעל הדירה שהוא ציין בפניי את הנושא הזה, אבל לא חשבתי שמדובר בעשרות זוגות נעליים, כולל מגפיים מלאות בוץ ונעלי כדורגל של ילדים. התחושה לא נעימה, ופעם אחת גם מעדתי בחושך על אחת הנעליים ונפצעתי במרפק. כשביקשתי מהם לשנות את ההרגל, הם אמרו לי בנימוס שזה בלתי אפשרי מבחינתם".

"חזון של מעורבות בקהילה"

סיפורים דומים לזה של ורד ואסף קיימים בשפע. סכסוכי שכנים נפוצים מאוד וקיימים בכל עיר ובכל שכונה. זו בדיוק הסיבה שלפני שנתיים החלה לפעול בראשון לציון מרכז גישור בשם "הראשון בגישור".

במרכז פועלים מתנדבים, שהוכשרו והוסמכו לגשר כמעט בכל סכסוך אפשרי (למעט בין בני זוג). החל מעכשיו, שוטרי משטרת ראשון לציון שייתקלו בסכסוך שכנים שכזה, יוכלו להשתמש בשירותיהם של מתנדבי המרכז.

ורד אברמוביץ', מנהלת "הראשון בגישור", סיפרה השבוע: "אנשי המשטרה נתקלים מידי יום בסכסוכי שכנים שונים, אשר אמצעי האכיפה העומדים לרשותם אינם מספיקים. מרכז הגישור יובא למשטרה ככלי עזר נוסף, למניעת מצב בו זוג שכנים מתגוררים זה לצד לאורך שנים כשהם מסוכסכים".

ממלא מקום ראש העירייה, מוטי עג'מי, שיבח את פעילות המרכז ואת שיתוף הפעולה הנרקם עם משטרת ראשון לציון: "פרויקט הגישור מהווה ביטוי מובהק לחזונה של הנהגת העיר בנוגע לאלימות ומעורבות בנעשה בקהילה. המרכז מספק שירות חשוב בניסיון ליישב סכסוכים בדרכי נועם. אנו בוחנים כעת הקמת בית קבע למרכז הגישור על מנת לשפר את האופן בו מוגש שירות ייחודי זה".

מרכז הגישור פועל בימים ראשון עד חמישי. ניתן לפנות אל המרכז בטלפון 03-9689805

קרדיט: טל טננבוים "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה