תערוכת צילומים לנערי העדה האתיופית.



מסע שורשים מרתק של גילוי וצילום הסתיים בתערוכה של 13 נערים ונערות בהיכל התרבות.

נפתחה תערוכת צילומים של בני נוער מהעדה האתיופית המציגה את תמונותיהם ממסע השורשים שלהם באתיופיה.

בחודש אוקטובר יצאו 13 נערים ונערות מהעדה האתיופית למסע שורשים בן 8 ימים. המסע היה בעקבות הזהות היהודית והתרבותית של בני הנוער.

המסע יצא ממקום מגוריהם דרך מסלולים בישראל ועד נופיה המרהיבים של אתיופיה. המפגש עם החיים באתיופיה אפשר לנערים להתבונן על מקומם בארץ ישראל מזווית שונה.

באתיופיה התקיימו מפגשים מרגשים בין בני הנוער לקרובי משפחתם, אשר סיפרו על חלומם לעלות לארץ ישראל. המסע הביא את בני הנוער להבנת הקשיים שעמדו בפני הוריהם ואת אומץ ליבם בטרם עלייתם לארץ.

במהלך שמונת ימי המסע צילמו בני הנוער תמונות רבות של הנופים המרהיבים, של האנשים והילדים שפגשו, של הדלות והתרבות באתיופיה ושל אורח החיים והמסורת הנהוגה במדינה.

מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי: "חשיבותו של פרויקט המסע לאתיופיה הוא בראש ובראשונה בערכים החשובים המוקנים לבני הנוער המשתתפים בו - הכרת המורשת היהודית והתרבות של אבותיהם, זהות ציונית והכרת החברה הישראלית.

הלכו לחפש שורשים ומצאו זהות ישראלית.

מתוך כ – 1000 תמונות שצולמו על ידם נבחרו 26 צילומים לתערוכה שנפתחה בהיכל התרבות, אשר שיקפו את המסע הרגשי והפיזי אותו עברו הנערים. התמונות בתערוכה מלוות במלל אותו כתבו הנערים במהלך המסע המתאר את הציפיות, הלבטים, והרגשות אשר ליוו אותם לאורך המסע המרתק.

המסע התקיים במסגרת תכנית משרד החינוך להעצמת בני נוער יוצאי אתיופיה בהובלתו של יורם ביטון מפקח קידום נוער במחוז מרכז במשרד החינוך וכן על ידי האגף לטיפול וקידום נוער וצעירים בעיריית ראשון לציון, בהובלת גילה בן בסט מנהלת האגף. למשימה נרתמו גם העובדת הסוציאלית ענבר סהר ומדריך קידום נוער אסף אייל שלקחו על עצמם להפעיל את התוכנית, שבסופה מסע שורשים לאתיופיה.

ראשון לציון היא העיר היחידה מבין חמש ערים נוספות שהצליחה להוציא אל הפועל את תוכנית משרד החינוך.

במהלך התוכנית שארכה שנה וחצי, עברו בני הנוער פעילויות שונות, וביניהן, סדנת צילום דיגיטאלי שהועברה להם על ידי מדריך צילום מקצועי.

סדנת הצילום הכשירה את בני הנוער לעבוד עם המצלמה כאמצעי תיעוד וככלי שבאמצעותו יוכלו להביע כל רגש, מחשבה וחוויה ללא צורך במילים, והיא שימשה אותם במסע השורשים שעשו.

התערוכה שנפתחה בהיכל התרבות נערכה במעמד מ"מ ראש העיר מוטי עג'מי, סמנכ"לית העירייה חיה ברנפלד, מפקחי משרד החינוך ונציגי הקהילה האתיופית עם בני המשפחה של הנערים. 

מוטי עג'מי הוסיף: " שיאו של המסע, הנסיעה לאתיופיה, העניק לבני הנוער הזדמנות לחוש מקרוב את אורך החיים של הוריהם בארץ הולדתם ולהבין טוב יותר את הדור המבוגר במשפחותיהם ואת המעבר התרבותי החד שחווה דור זה.

ברצוני לברך ולהודות לגילה בן בסט מנהלת האגף למען נוער וצעירים ולצוותה על הדרך בה הם הובילו את פרויקט זה במשך שנה ושלושה חודשים, ראשון לציון היא העיר היחידה בישראל שביצעה את הפרויקט במתכונתו המלאה ועל כך גאוותנו".

מנהלת האגף לטיפול וקידום נוער וצעירים, גילה בן בסט: "בני הנוער הלכו לחפש שורשים ומצאו זהות ישראלית. המסע לארץ מוצאם הביא לביסוס וחיזוק הזהות היהודית שלהם ועל כן פעלנו להוצאת המסע הזה מן הכוח אל הפועל.

אני רוצה להודות לסמנכ"לית העירייה חיה ברנפלד על תמיכתה ועזרתה הרבה בהוצאת המסע לאתיופיה. התערוכה מלמדת על התחושות והחוויות שהם עברו במסע בבחינת "תמונה אחת שווה אלף מילים".

 באדיבות מיקי אלון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה