יוזמה ב"אשלים"- "גינה מזמינה"



דב צור: " סביבת לימודים נעימה, תומכת ומעודדת התנהגות ירוקה - כלי להעלאת איכות החינוך ואיכות הסביבה"

בבית הספר "אשלים" חנכו בשבוע שעבר (ו') במעמד ראש העירייה, דב צור את "הגינה המזמינה" בחצר בית הספר.

הגינה המזמינה הוקמה במסגרת  פרויקט ייחודי וראשוני של בית הספר בנושא איכות הסביבה בשיתוף עם "איגודן" – איגוד ערים דן לאיכות הסביבה, ובשיתוף עם עיריית ראשון לציון.

הגינה המזמינה הינה גינה המשלבת מספר סביבות חיים וצמחים שונים ותורמת לאיכות הסביבה. בגינה שילוב של עולם הצומח ועולם החי ובהם חרקים, ציפורים, זוחלים וכל זאת מתוך מטרה לחשוף את הילדים לעולם הטבע, ולהקניית כלים להתנהגות ירוקה.
 
בית הספר "אשלים" נמצא בתקופה האחרונה בתהליך לקראת קבלת "תו ירוק" אשר משמעותו הינה הכרה בבית הספר שמלמד לקיימות והתנהגות ירוקה ואשר 30% מתוכנית הלימודים שבו עוסקת בנושא איכות הסביבה מבחינה ערכית, חברתית ומדעית.

בעקבות מענק שקיבל בית הספר מאיגודן בסך 7,000 ₪, הוחלט להקים גינה בחצר בית הספר אשר תשלב גינה מזמינה וגינה חקלאית.

עיריית ראשון לציון התגייסה גם היא לפרויקט כחלק ממדיניותו של ראש העירייה, דב צור, לשפר ולהקנות סביבת לימודים נעימה לתלמידים ועזרה בבניית גדר הגינה ובהקמת מערכת השקיה ממוחשבת.

בגינה נשתלו בצלים, חצבים, נרקיסים, חצב מצוי ופרחי בר ותלמידי בית הספר נותנים מזמנם בטיפוח הגינה בהדרכת מדריכה מיוחדת ומורת בית הספר לחקלאות.
 
ראש העירייה, דב צור, אמר: "סביבת לימודים נעימה ותומכת היא אחד הכלים שלנו להעלות את איכות החינוך שאנו מעניקים לילדינו. בפרויקט הזה יש שילוב מיוחד ותורם של סביבת לימודים נעימה עם הגברת המודעות והידע בנושא איכות הסביבה.

מנהלת בית הספר "אשלים", מירי הבוט:  "הגינה המזמינה בחצר בית הספר משלבת את עולם החי והצומח והתלמידים ייקחו חלק נכבד בטיפולה ובתחזוקה במהלך השנה. אנחנו בבית הספר חרטנו על דגלנו את נושא השמירה על הסביבה והתנהגות ירוקה ואנו נמשיך בעזרתם של התלמידים לפתח זאת באופנים שונים".

צור הוסיף: "אנחנו נמשיך להשקיע בפרויקטים מעין אלו מתוך מטרה להנעים עד כמה שניתן את סביבת הלימודים של ילדנו במוסדות החינוך כדי שישיגו את התוצאות הטובות ביותר". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה