"עיר ללא אלימות"



מאחדים כוחות: מפגש עבודה ראשון של כל צוותי התוכנית "עיר ללא אלימות".

מפגש עבודה ראשון של כל צוותי תוכנית "עיר ללא אלימות" התקיים בשבוע שעבר בבית העם במטרה לגבש נוהל עבודה משותף לפיו יעבדו בשיתוף פעולה כל צוותי התוכנית הלוקחים בה חלק וכן ליצור רצף של מענים מבוקר עד בוקר בין מגוון התחומים בהם אכיפה, חינוך, חינוך לא פורמאלי, רווחה.

במפגש נכחו סמנכ"לית העירייה חיה ברנפלד, מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי מוטי נחמני, מנהלת המינהל לשילוב חברתי נעמי אחימור, מנהלת הרשות לכותרים ומרכזים קהילתיים חני צביון, מנהלת תוכנית ליאת עברי, מנהל האיזור של עיר ללא אלימות אסף כגן, מנהלי אגפים ומינהלים בעירייה, מדריכי הנוער והפקחים.

בחלקו הראשון של המפגש שמעו הנוכחים דברי ברכה וסקירה כללית אודות התוכנית והצלחותיה וקיבלו תמונה בהירה על הנעשה בעיר במסגרת התוכנית.

בחלקו השני של מפגש העבודה התחלקו הנוכחים לשש קבוצות כמניין הרובעים אליה נחלקה העיר בשעת חירום על מנת ליצור קשר מקצועי בימי שגרה ובמיקום בו יש זיקה גיאוגרפית לכלל הפעילויות.

את המעגלים הנחו מובילי התכניות ובעלי תפקידים ברשות ובתום המפגש קיבל כל משתתף תמונה רחבה יותר על שדה הפעילות שלו ועל התוכנית בכלל ובקבוצות העבודה נוצרה שיטת עבודה מוסכמת וקביעת תדירות המפגשים בניהם באופן קבוע.

את התכנית "עיר ללא אלימות" מפעיל המשרד לביטחון פנים באמצעות גורמים מקומיים ומטרתה להפחית את מפלס האלימות וליצור תחושת מוגנות בקרב התושבים.

לתכנית שותפים גורמים מערכתיים רבים ומשמעותיים כגון- החברה לביטחון וסדר ציבורי; משטרת ראשון לציון; מינהל החינוך; מינהל הרווחה; אגף נוער וצעירים; הרשות למלחמה בסמים ועוד.

כולם פועלים יחד באמצעות תכניות מגוונות, ליצירת אוירה עירונית מיטיבה וליצירת התמודדות טובה יותר עם תופעת האלימות.

סמנכ"לית העירייה, חיה ברנפלד: " עיריית ראשון לציון משקיעה למעלה מ 5 מיליון שקלים בהפעלת התכנית. תקציב זה הינו בנוסף לפעולות רבות ונרחבות אשר מבצעת העירייה בתחומים השונים כגון איכות סביבה, חינוך ועוד- ואשר להם השפעה ישירה על תופעת האלימות. אני מברכת על מפגש העבודה הזה ועל איחוד הכוחות הפועלים בתוכנית לשם צמצום תופעת האלימות בעיר".

מנהלת תוכנית עיר ללא אלימות, ליאת עברי: "המפגש שהתקיים בבית העם הוא מפגש משמעותי וייחודי, בו נפגשו בעלי תפקידים אלו עם אלו. מטרת המפגש הייתה ליצור היכרות משותפת ולזהות ממשקי עבודה חיוניים להשבחת הפעילות של התכנית בעיר ולביסוס שיתופי פעולה במאבק המשותף של כולם באלימות. המפגש השיג את מטרתו לאחר שהמשתתפים ציינו את העובדה כי ההכרות עם מגוון כה גדול של בעלי תפקיד פרשה בפניהם יריעה רחבה שרק תייעל את העבודה של כל אחד ואחד."

קרדיט: דוברת העירייה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה