מתלבשים ירוק בראשון



קורס ייחודי שיזמו האגף לאיכות הסביבה בעיר, האקדמיה לעיצוב אופנה וצוות ההפקה של ההפנינג הסביבתי השנתי בעיר – הכדור בידיים שלנו.

ערימות גדולות של בגדים משומשים, 12 משתתפים תושבי העיר ראשון לציון, מנחים מקצועיים מטעם האקדמיה לעיצוב בראשון לציון וקורס עיצוב בגדים סביבתי, הביאו עימם תוצרים מקוריים וידידותיים לסביבה: שמלה שעוצבה בהשראת שריפת יערות הכרמל, שמלות שעוצבו בהשראת זכר ונקבה בטבע, שמלה העשויה גרביונים משומשים ועוד.

כל אלה ורבים נוספים הינם תוצרי קורס ייחודי שיזמו האגף לאיכות הסביבה בעיר, האקדמיה לעיצוב אופנה וצוות ההפקה של ההפנינג הסביבתי השנתי בעיר – הכדור בידיים שלנו.

12 משתתפים תושבי העיר (11 נשים וגבר אחד) השתתפו בקורס עיצוב אופנה ידידותי לסביבה, שמטרתו עיצוב ביגוד ולימוד טכניקות תפירה תוך שימוש מבדים משומשים שנאספו ברחבי העיר.

אורן אוקסנברג, צייר ואומן, אשר היה הגבר היחיד שהשתתף בקורס: "זאת הפעם הראשונה בה אני מתנסה בעיצוב בגדים, אך, כפי שלמדתי בקורס, הגישה לבד היא דומה לגישה לקנבס, ולכן היה לי קל להתחבר לתהליך. אני מאמין שצריך להמשיך ולהרחיב פעילות זו גם לבתי הספר בעיר".

אתי בירמן, תושבת שיכון המזרח בעיר: "לפני שנים רבות עיצבתי בגדים עבור משכית, אז היצע הבדים לא היה כל כך גדול, ההשתתפות בקורס, איפשרה לי לעצב עם הבדים של היום, דגמים, אשר מביאים לידי ביטוי את אהבתי להדפסים ולשילובים ייחודיים".

אמיר ויהודית אולבסקי, הבעלים והמנהלים של האקדמיה לעיצוב אופנה: " אנו שמחים לשתף פעולה עם יוזמות מקומיות, ובמיוחד אלה הקשורות לאיכות הסביבה. אנו בטוחים כי המשתתפים שקיבלו את מיומנויות היסוד בעיצוב ותפירה, יוכלו להמשיך וליישם ואולי אף להעביר הלאה לקהלים נוספים בעיר. אנו גאים במשתתפים ובתוצרים המשמעותיים שהם עיצבו וייצרו" 

יפעת מאירוביץ-יפת, חברת מועצת העיר מטעם סיעת הירוקים ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "תרבות הצריכה שלנו כחברה היא ללא ספק בעוכרינו. אנו בעיר עושים מאמצים לטפל בפסולת לאחר שכבר נוצרה, אך הפתרון הסביבתי ביותר הוא למנוע יצירת הפסולת מלכתחילה".

תוצרי קורס עיצוב האופנה הסביבתי אשר יוצגו במסגרת ההפנינג הסביבתי שלנו בחול המועד פסח יציגו בפני הקהל את המסרים העיקריים שלנו וביניהם הצורך שלנו להקטין בצורה משמעותית את  הצריכה שלנו ומניעת הגעת הפסולת הניתנת למיחזור להטמנה. תוצרים אלה מדגימים בצורה נפלאה כיצד ניתן לייצר בגדים חדשים, מעניינים ושימושיים באמצעות שימוש בבגדים משומשים.

תוצרי הקורס יוצגו במסגרת שביל הבדים בהפנינג הסביבתי "הכדור בידיים שלנו- מתחילים לחשוב ירוק" המתקיים זאת השנה השלישית בפארק נאות שיקמה בעיר והשנה בתיקצוב של המשרד להגנת הסביבה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה