הכנה לקראת שילוב תעסוקתי בקהילה



בשבוע שעבר התקיימה בבית העירייה מכירת מוצרים של שכבת הבוגרים בבית הספר לחינוך מיוחד ע"ש בלקינד.

בשבוע שעבר התקיימה בבית העירייה מכירת מוצרים של שכבת הבוגרים בבית הספר לחינוך מיוחד ע"ש בלקינד בראשון לציון. בבית הספר שוקדים על הכנה לקראת שילוב תעסוקתי של התלמידים באמצעות שני מודלים של הכשרה לתעסוקה. המודל הראשון הינו במסגרת סדנאות הכשרה (מגמות) המתקיימות בתוך כותלי בית הספר, המודל השני הינו במסגרת קבוצות עבודה המתקיימות מחוץ לכותלי בית הספר.

החל משנת תש"ע עיריית ראשון לציון פתחה את שערי בניין העירייה  למכירה אחת לחודש של תוצרת תלמידי שכבת הבוגרים במסגרת מגמות ההכשרה. קבוצה של תלמידים הנבחרת אחת לחודש מגיעה לבית העירייה ומוכרת את התוצרים בליווי רכזת הכנה לחיים, הגב' עינב ג'רופי-שלום. מנהלת בית הספר, אוסנת יעקובוב, מסבירה כי "מכירת תוצרי התלמידים בקהילה מאפשרת לתלמידים לחזק את הערך והדימוי העצמי המקצועי, לחוות אינטראקציה עם קהל, מתן שירות, התמודדות עם בעיות העולות בשטח ופתרונן, לפתח זהות תעסוקתית ולהיות מתוגמלים בצורה נורמטיבית בעבור עבודתם – רווחי המכירה מחולקים על בסיס חודשי לתלמידים העובדים על פי איכות עבודתם והספק אישי".

יעקובוב מוסיפה, כי באמצעות סדנאות ההכשרה וקבוצות העבודה התלמידים משכללים מיומנויות עבודה, מפתחים מיומנויות חברתיות - יחסי עמיתים בעבודה, יחסי עובד-מעביד, לומדים סוגיות של ביטחון ובטיחות, מפתחים ערכים כגון: יוזמה, אחריות, עזרה, סנגור, לומדים מהות של מסגרת היררכית בקונטקסט של חיי עבודה.

סדנאות העבודה וקבוצות העבודה חותרות להוות דמה למציאות של מקום עבודה בקהילה, דרכן רוכשים הלומדים מיומנויות אשר יכשירו אותם להשתלבות מיטבית במסגרות עבודה בקהילה בהמשך דרכם. 

ראש מנהל חינוך, אריאלה ישראלי, אשר רכשה עציץ במסגרת המכירה, אמרה כי "אנו גאים בתלמידים ובצוות בית הספר על המהלך. תפקידה של מערכת החינוך העירונית הוא להכין את כל תלמידיה להמשך החיים, והמכירה הזו היא תהליך לימודי ומעשי מצוין עבור הבוגרים, שעתידים להשתלב בשוק העבודה. בנוסף, תהליך המכירה והחשיפה בעקבותיה מהווים סוג של "לובי" לבית הספר, באמצעותם העשייה מופצת לקהילה, ובמקביל לחברים בקהילה יש הזדמנות ליהנות מתוצרי המכירה של עבודות תלמידי בית הספר".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה