מבצע ביעור חמץ סביבתי



תושבי ראשון לציון מתגייסים למבצע ביעור חמץ סביבתי לקראת ההפנינג הסביבתי "הכדור בידיים שלנו" בחול המועד פסח.

לקראת פסח, ראשון לציון נערכת למבצע עירוני לאיסוף פריטים משומשים אשר יימסרו בשוקחתן שיתקיים בחול המועד פסח בפסטיבל "הכדור בידיים שלנו - מתחילים לחשוב ירוק "

מחיר כל פריט בשוקחתן – 3 בקבוקי פלסטיק

חג הפסח מסמל את זמן ניקיונות הבית ובתקופה זו ניתן להבחין בכמויות עצומות של חפצים שנזרקים מהבית. בהזדמנות זו, עיריית ראשון לציון יוצאת במבצע עירוני לאיסוף פריטים משומשים, וקוראת לכל התושבים להיתרם לפרויקט חשוב למען הסביבה והחברה, שיתקיים החל מה- 5.4.2011 ועד ל- 14.4.2011.

מטרת המבצע היא לצמצם את כמות הפסולת המועברת להטמנה בדרום ובמקביל לתת מענה לתושבים אחרים, שיכולים לעשות שימוש באותם פריטים, וכל זה במסגרת ניקיונות הפסח השגרתיים.

כל מה שדרוש כדי להשתתף במבצע הוא למיין את החפצים השמישים שכבר אין בהם שימוש, אך יכולים בהחלט יכולים לשמש אחרים. את החפצים הגדולים והכבדים יש להפריד ולהוציא לנקודות האיסוף הקבועות בימי הפינוי, ואת החפצים הקטנים להעביר למרכז האיסוף במרכז הקהילתי. בין הפריטים שניתן לתרום למבצע: ספרים, כלי בית ותמונות , בגדים ונעליים, צעצועים ומשחקים, פרטי ריהוט ועוד ועוד.

הפריטים שיאספו במסגרת המבצע ימוינו על ידי מתנדבים. חלקם יועברו לעמותות לנזקקים כגון מילב"י, פתחון לב וכו', וחלקם יוצגו ויחולקו לקהל הרחב במתחם "שוק תן קח" במסגרת פסטיבל "הכדור בידיים שלנו- מתחילים לחשוב ירוק" שייערך בחוה"מ פסח (ה- 20-21.4.2011) בפארק נאות שיקמה שבראשון לציון.

בפסטיבל, שיתמקד הפעם בנושא צרכנות נבונה והפרדת פסולת, יזמין את המבקרים לרכוש את המוצרים השמישים הקטנים תמורת 3 בקבוקים למחזור.

יפעת מאירוביץ יפת, חברת מועצת העיר מטעם סיעת הירוקים ומחזיקת תיק איכות הסביבה: "בעידן החד פעמי וקדחת הקניות, אנו כרשות מקומית רוצים לייצר סדר יום עירוני חדש המשדר צרכנות נבונה, שימוש חוזר והפרדת פסולת, ואנו עושים זאת באמצעות פעילות הסברתית ותשתית פיזית רחבה.

המבצע העירוני הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת שלנו בתחום איכות הסביבה ומאמצינו הרבים להקטין את כמות האשפה המועברת לתחנת המעבר שלנו ומשם להטמנה בדרום הארץ. אני בטוחה, שתושבי ראשון לציון יירתמו למבצע שהוא לא רק סביבתי, אלא משלב גם היבטים חברתיים וכלכליים- בכל זאת, עבור הרבה מהתושבים שיקבלו את המוצרים שייאספו מדובר בחסכון כספי משמעותי ועבור הנותנים מדובר בנתינה ועשייה למען האחר ולמען הסביבה". 

פרטים נוספים באתר: www.rishonlezion.muni.il ובמוקד העירוני 106


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה