עידוד תלמידים מצוינים



תלמידים מחוננים מה"גימנסיה הריאלית" באשל"צ יצאו לסיור מרתק בפארק התעשיות רותם הצמוד לקריה למחקר גרעיני בדימונה.

כחלק מפעילויות רבות לעידוד תלמידים מצוינים ומחוננים בעיר ראשון לציון יצאו תלמידי כיתה י' מחוננים מן "גימנסיה הריאלית" לסיור באחד מאתרי התעשייה המתקדמים ביותר בארץ, פארק תעשיות רותם, הממוקם בצמוד לקריה למחקר גרעיני (קמ"ג) בדימונה.

מארגנת הסיור, הגב' ברכה צוייליך, מנהלת מצטיינים מחוננים הסבירה כי: "על פי תפיסתה של הפרופ' סאלי מ.ריס, מומחית בינלאומית לתוכניות למחוננים, על חוויות הלמידה של תלמידים מחוננים לכלול אתגרים מחשבתיים בתחומי התוכן וכן גיוון בסביבת הלמידה.

לדבריה תנאי זה יוביל למוטיבציית למידה גבוהה וליצירתיות.  הביקור ברותם תעשיות הפגיש את התלמידים עם מדעים מהשורה הראשונה בתחום, שהבהירו היטב את המושגים הנשמעים באמצעי התקשורת ונקראים בעיתונות".
 
הילדים למדו כיצד פועל הכור הגרעיני, מהם יתרונות השימוש באנרגיה גרעינית על פני השימוש באנרגיה חשמלית, ומהן הסיבות להקמתו של פארק רותם בצמוד לכור הגרעיני. במהלך הסיור, הסביר מנהל הפארק לתלמידים אילו שימושים קיימים ברפואה לחומרים רדיואקטיביים ואת ההכרח בתנאים מיוחדים בייצור לצורכי תעשייה ורפואה גרעינית.
 
בהמשך,  סיירו התלמידים במעבדת הגבישים של המפעל, המייצרת חלקי מטוסים ופצצות בטכנולוגיות מיוחדות, סיירו בשדה קולטי שמש, הפועלים בטכנולוגיה מיוחדת לייצור חשמל, תוך ניצול המשאב הגיאוגרפי - מדבר שטוף שמש ובעל אוכלוסיה דלילה בסביבתו. נושא זה ריתק את התלמידים, שלמדו כיצד בדרך זו ניתן לייצר אנרגיה חליפית נקייה.

עדי דקל, תלמידה מחוננת אשר השתתפה בסיור, סיפרה מעט על החוויה:"לאחר קבלת פנים אדיבה של עובדי המקום, הבנו שבידינו הזדמנות חד פעמית לבקר באחד מאתרי התעשייה המתקדמים בארץ.

התמלאנו גאווה כששמענו הרצאות מעניינות על הפיתוחים הייחודיים ושימושיהם, הקשבנו להרצאה מרתקת בנושא כורים גרעיניים וקיבלנו סקירה אקטואלית על מה שמתרחש ביפן בימים אלה. אין ספק שזו הייתה חוויה מרתקת, השכלנו והרחבנו אופקים, אפילו אם לא ביקרנו בכיפה הכסופה המסתורית עצמה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה