כבוד לראשון לציון - מקום ראשון לתלמידים בתחרות הכותבים הצעירים הארצית



שדור העתיד של הספרות הישראלית גדל בראשון לציון- רבקה מקונן ופאר-לי אמביה מבית הספר סיני זכו במקומות הראשון והשני בתחרות כותבים צעירים מול אלפי כותבים ברחבי הארץ

רבקה מקונן, תלמידת בית הספר סיני מראשון לציון, זכתה במקום הראשון בתחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך לכיתות ו'. הסיפור שכתבה "צדקה או גנבה" קיבל מהשופטים את הניקוד הגבוה ביותר מבין מאות סיפורים.

מקונן במעמד הזכייה. צילום: יח"צ

מבין כיתות ה' הגיעה פאר-לי אמביה מבית הספר סיני למקום השני עם הסיפור "להיות את". בציון לשבח זכו יונתן גזית מכיתה ו' מבית הספר ויתקין שכתב את הסיפור "הילד החדש", ונעם קדוש מכיתה ו' מבית הספר סיני עם הסיפור "הבית המפחיד".

תחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מיועדת לתלמידים מכיתות ג'-ו' ומתקיימת מדי שנה. בשלב הראשון כותבים אלפי ילדים מרחבי הארץ סיפור קצר פרי דמיונם, כחלק מהתוכנית הייחודית לכישורי שפה שמפעיל המרכז בבית הספר.

התלמידים שסיפוריהם הגיעו למקומות הראשונים בתחרויות הבית ספריות התמודדו השבוע בשלב הגמר.

באירוע שהתקיים במרכז דוהל בתל אביב בהנחיית כוכב הילדים טל מוסרי, בהשתתפות מאות כותבים צעירים, ראשי המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, שותפים ואנשי חינוך מובילים הוענקו על הבמה תעודות לזוכים. באירוע הוענק פרס מפעל חיים לסופר וסאטיריקן אפרים סידון.

"תחרות הכותבים הינה אחת מנקודות השיא במסגרת התוכנית לכישורי שפה שאנו מפעילים בבתי הספר, והיא מאפשרת לילדים למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם, ולהגיע לרמה של כתיבת סיפורים מרגשים", סיכם דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.

"אני מברך את התלמידים שזכו במקומות הראשונים, תוצר של התהליך שאנחנו עוברים יחד עם בתי ספר והצוות החינוכי, המהווה הוכחה שפיתוח מצוינות חינוכית והשקעה בכישורי שפה מחזקים גם את הביטחון של התלמידים וגם את היכולת שלהם להצליח ולהצטיין".

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מפעיל תוכנית לפיתוח כישורי שפה ולמצוינות בחינוך בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ, ובמסגרתה משתנה כל שיטת ההוראה בכיתות וניתן דגש מיוחד על יחס אישי לכל תלמיד וחיזוק כישורי השפה (קריאה, כתיבה ודיבור) ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד.

סיפורים מצטיינים מתחרויות השנים האחרונות ראו אור לאחרונה במסגרת ספר הילדים המיוחד "סיפורים במרכז", בהוצאת "ידיעות ספרים" והוצאת "טל מאי" ובשיתוף המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה