שירות חדש בראשון לציון - תחנת שירות ויעוץ לאזרח



מטרת תחנה יעוץ לאזרח היא לסייע לתושב להתמצא בסבך הבירוקרטיה, ביצירת קשרים עם הממסד, ובקיצור הליכים במגעים עם המוסדות והארגונים השונים. שירות התחנה כולו ניתן ללא עלות וכולל הכוונה ותמיכה מצוות מתנדבים רחב אשר מעניק ייעוץ ראשוני מאנשי מקצוע מומחים ואף במקרה הצורך סיוע בפניות למוסדות ציבוריים, במילוי טפסים וכתיבת מכתבים. בנוסף, התחנה מעמידה לרשות האזרח מאגר מידע על זכויות וחובות, חוקים ותקנות, מוסדות וארגונים. שירות חדש שנכנס לאחרונה לתחנה הוא סיוע במיצוי הזכויות הרפואיות.

תחנת שרות לאזרח

מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, שירן לוסטיג: "ראינו שישנו צורך קהילתי רחב ותושבים רבים לא מצליחים לקבל את מה שמגיע להם מול מוסדות הבריאות והביטוח הלאומי" * מטרת תחנה יעוץ לאזרח היא לסייע לתושב להתמצא בסבך הבירוקרטיה, ביצירת קשרים עם הממסד, ובקיצור הליכים במגעים עם המוסדות והארגונים השונים

מתייאשים מבירוקרטיה? כעת יש מי שיסייע לכם:

יעוץ כלכלי, דיני עבודה ויחסי עובד מעביד, ביטוח לאומי, בנקאות וביטוחים ועוד. אלו הם רק חלק קטן מהשירותים שניתן לקבל בתחנת שירות יעוץ לאזרח בראשון לציון. לרשימה זו מצטרף שירות חדש:  מיצוי זכויות רפואיות והכנה לוועדות רפואיות. "כחלק ממיפוי שעשינו" מספרת שירן לוסטיג, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה "ראינו שישנו צורך קהילתי רחב ותושבים רבים לא מצליחים לקבל את מה שמגיע להם וזקוקים להכוונה מול מוסדות הבריאות והביטוח הלאומי".

ברכה קוטלר, מתנדבת בשירות כבר למעלה מעשר שנים, מוסיפה: "השירות החדש שהכנסנו עונה על צורך של עשרות תושבים שמתמודדים עם ועדות רפואיות של ביטוח לאומי, צורך במיצוי זכויות מול קופת חולים , למשל הוצאת טופס 17". 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק המנהל לשילוב החברתי, מוטי עג'מי, רואה את החשיבות בהנגשת המידע והזכויות לתושב ומציין כי "עיריית ראשון לציון גאה להעניק לתושביה שירות זה. התחנה ליעוץ לאזרח, הפועלת בעיר, הינה התחנה הגדולה בארץ, בעלת שירותים בתחומים מגוונים כמו : דיור, חוזים, אזרחי ועוד.  אני שמח על כניסה של עוד ועוד תחומים ומזמין את התושבים להיעזר בשירות חשוב וייחודי זה".

תושבים המעוניינים להתנדב או לתאם פגישה עם צוות היועצים בשי"ל, מוזמנים לפנות למחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בטלפון:
03-9689909 / 03-9689914 או באמצעות הדואל  [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה