רגע לפני מועד החורף: משרד החינוך מודיע על הקלות בבגרות במתמטיקה



על פי ההחלטה, חומר הלימוד הנדרש בכל רמות הלימוד (3, 4 ו-5 יחידות לימוד) יופחת כבר בבחינות הבגרות במתמטיקה של החורף. ההקלות יוחלו גם על בחינות הבגרות של מתמטיקה מועד קיץ

אילוסטרציה בגרויות - אשדוד נט

עם פתיחת בגרויות החורף בשבוע הבא, ולאור בקשות אשר הגיעו מהשדה החינוכי החליטה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, בשיתוף עם גורמי המקצוע במזכירות הפדגוגית לבצע הקלות נוספות בבחינת הבגרות במתמטיקה.

ההחלטה התקבלה על רקע תחלואת הקורונה והיא מצטרפת לשורת הצעדים עליהם הכריזה השרה זה מכבר, בהם: הבחנות ב-5 מקצועות חיצוניים, מיקוד של חומר הלימוד והתווספות של מועדי הבחנות נוספים לתלמידים שחלו או שהיו בבידוד בשל נגיף הקורונה.

בעניין זה נמסר ממשרד החינוך כי "שרת החינוך פועלת כדי להבטיח את רצף ושגרת הלימודים כדי שהתלמידים יוכלו ללמוד באופן פיזי. עם זאת, לנוכח תחלואת הקורונה והבידודים, היא ערה ורגישה לצרכים שמעלה השדה החינוכי, וככל שנדרש היא עושה את ההתאמות המתבקשות בעבור התלמידים".

לאור זאת, כבר בבחינות הבגרות במתמטיקה של החורף בתאריכים ה- 20.1.2022 וה- 17.2.2022, יופחת חומר הלימוד בכל רמות הלימוד (3, 4 ו- 5 יחידות לימוד). ההקלות יוחלו גם על בחינות הבגרות של מתמטיקה מועד קיץ המתוכננים לתאריכים ה- 16.5.2022 וה- 4.7.2022 (מועד ב').

נוסף לזאת, לרשות התלמידים ב-4 ו-5 יחידות לימוד תגדל אפשרות הבחירה בשאלות הבחינה.

להלן הנושאים שירדו בבחינת הבגרות במתמטיקה בחלוקה לרמות הלימוד:

הנושאים שירדו ב-3 יחידות לימוד:

  • הנדסת המרחב
  • בעיות קיצון בפונקציות שורש ומנה
  • בעיות קיצון בקנייה ומכירה

הנושאים שירדו ב-4 יחידות לימוד:

  • אינטגרל של פונקציה הכוללת שורש (בשאלון 481).

הנושאים שירדו ב- 5 יחידות לימוד:

  • אינטגרלים של פונקציות שורש ( בשאלון 581 )
  • בעיות קיצון עם אינטגרלים (בשאלון 581)
  • חשבון דיפרנציאלי של פונקציות טריגונומטריות בשילוב פונקציית שורש (שאלון 581)

כאמור, הקלה נוספת שתכנס ב-4 ו-5 יחידות לימוד היא הגדלת אפשרות הבחירה של השאלות בשאלוני 482 ו- 582. התלמיד יענה על 3 שאלות, אך באופן גמיש יותר מתוך הפרקים, ובלבד שיענה על שאלה אחת מתוך כל פרק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה