משרד החינוך לבתי הספר: "לדחות את שיבוץ תלמידי כיתות ט' לפי רמות לשנה הבאה"



בשל משבר הקורונה והפערים שנוצרו בלימודים כתוצאה מהלמידה מרחוק, משרד החינוך ממליץ לבתי הספר לדחות את שיבוץ תלמידי כיתות ט' העולים לתיכון לפי רמות יחידות לימוד, כדי לתת להם הזדמנות לצמצם פערים בתחילת שנת הלימודים הבאה

חוזרים ללימודים. צילום: אבי פלדמן

משבר הקורונה וסגירת בתי הספר יצרו אתגר עבור תלמידי כיתות ט', במעברם לתיכון ושיבוצם ברמות 3, 4, 5 יחידות לימוד במתמטיקה.

המעבר ללמידה מרחוק עורר קושי לבצע הערכה מדויקת של רמת התלמידים, וכדי להיטיב עם כל התלמידים ולאפשר להם למצות את היכולות שלהם, ממליץ משרד החינוך להמתין עם החלוקה ולאפשר לתלמידים לצמצם פערים בשנת הלימודים הבאה.

בתחילת שנת הלימודים יעמיד משרד החינוך עבור בתי הספר, בשיתוף קרן טראמפ, את התכנית "לומדים קרוב רחוק", תכנית שמעניקה כלים רבים שיאפשרו למורים לשלב בין הוראה מרחוק להוראה בכיתות‌, באמצעות שיעורים מצולמים ומערכות למידה ממוחשבות.

בחודשיים אלה יוכלו התלמידים לצמצם פערים, לחזק מיומנויות, להכיר את התיכונים ואת צוותי ההוראה, ולהשתלב במסלול מוגבר במתמטיקה. כעבור חודשיים, או בתום המחצית הראשונה ללימודים, ניתן יהיה לחלק את התלמידים לקבוצות למידה.

משרד החינוך לבתי הספר: "להימנע ממבחני הקבצות במתמטיקה, שמחלקים את תלמידי כיתות ט' לקבוצות למידה ברמת 4 או 5 יחידות לימוד. בחודשיים הראשונים של שנת הלימודים תשפ"א, ללמד את תלמידי כיתה י' בחומרים משותפים, עבור שתי רמות הלימוד, ובכך לאפשר לכמה שיותר תלמידים להשלים פערים ולאפשר להם למצות את הפוטנציאל שלהם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה