הנוער לשלטון בראשון לציון



יום חילופי שלטון בעיריית ראשון לציון - חברי פרלמנט הנוער וראשי מועצות התלמידים למדו את ניהול העיר והציעו גם רעיונות משל עצמם

"גאה בהם". קינסטליך מפנה את כיסאו ליום אחד, צילום: חורחה נובומינסקי

חברי פרלמנט הנוער, ראשי מועצות תלמידים ונציגי מועצות תלמידים בבתי הספר בראשון לציון השתלטו למספר שעות על בניין העירייה תוך שהם מחליפים את הבכירים ואף את ראש העירייה, רז קינסטליך.

גם את  ההודעה לעיתונות כתבו - הדובר של הפרלמנט, עומר בן עמי וסגניתו שקד אסרף.

יום חילופי שלטון הוא יום שבו בני הנוער מצטוותים לבעלי התפקידים בעירייה ולומדים ומלמדים האחד את השני. מטרת היום היא לתת לבני הנוער "טעימה קטנה" מהאתגרים ומהבעיות בניהול עיר, ולאפשר להם להשמיע את קול הנוער ואת הדגשים החשובים לו.

את היום פתחו בני הנוער ב-7:30 בבניין העירייה בישיבת הנהלת העיר. יו"ר פרלמנט הנוער אביב דר ומזכ"ל פרלמנט הנוער דניאל גורוב העלו בשיתוף חברי מזכירות מן הפרלמנט את הנושא של זכויות התלמיד.

רז קינסטליך פתח את הישיבה בהקראת מספר הטלפון האישי שלו ואמר שהוא זמין לכל רעיון, עצה והארה. "אני גאה בנוער ובפעילות הענפה שלו ומזמין את בני הנוער לפנות אלי ישירות בכל דבר ועניין. קיבלנו החלטה משותפת להקים ועדה מצומצמת ונגישה לזכויות התלמיד", אמר קינסטליך.

חברי הפרלמנט הציגו את הסקרים שערכו לגבי רוב בני הנוער שלא מקבלים את הזכויות שלהם כראוי. בסוף הישיבה סוכם עם נציגי הפרלמנט ונציגי העירייה, שתיפתח ועדה לטיפול ישיר בזכויות התלמיד כהצעתו של איתי מתיתיהו, מחזיק תיק נוער וצעירים, שוועדה זו תיפגש פעם בשבועיים ותהיה הגורם הישיר שאליו יגיעו הפניות והבעיות בנושא זה.

בנוסף להחלטה זו עלתה הצעה נוספת לגבש אמנה עם זכויות התלמיד ולתלות אותה בחדרי המורים ובכיתות בכול בתי הספר בראשון לציון.

יו"ר פרלמנט הנוער אביב דר סיפרה שמבחינתה יום חילופי שלטון זה היום הכי מרגש, מיוחד וכיפי שיש בפרלמנט הנוער ובעירייה. "אני רוצה להודות לראש העירייה, למשנה ראש העירייה, למחזיק תיק נוער וצעירים איתי מתיתיהו ולשאר בעלי התפקידים על יום מיוחד זה שפינו מסדר יומם העמוס והקדישו לנו בני הנוער כמה שעות", סיכמה דר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה