המלצות לנהיגה נכונה בקיץ



כולנו שמים לב במיוחד לנהיגה בחורף. גשם, קור, רוחות וראות קשה הם בהחלט גורמי סיכון שמחייבים ערנות מלאה, אך מה בקיץ? האם נהיגה בקיץ לא מזמנת אתגר לנהגים? שעות יום ארוכות, חום, תשישות ונמנום.. הם לא גורמי סיכון? כל מה שכדאי לדעת על נהיגת קיץ

נהיגה. אילוסטרציה:  Rudy and Peter Skitterians from Pixabay

"גם בקיץ צריך להגביר את המודעות לבטיחות בדרכים" אומר מר אמנון לוי, קצין הבטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד ומסביר את ההבדל בין נהיגת חורף לנהיגת קיץ.

"הורגלנו תמיד להיות זהירים בחורף, בימי הגשם ובכבישים החלקים, אך מסתבר כי יש להיות זהירים לא פחות גם בקיץ ולהגביר את ערנותנו בימי הקיץ החמים המתדפקים על דלתותינו" הוא אומר ומציע כמה טיפים והמלצות לנהגים: 

האם אתה יודע באמת מתי תירדם? – קרוב לוודאי שתשיב כן, אך התשובה היא ממש לא. האדם נוטה להאמין שהוא שולט בשינה שלו, אולם שינה לא מתוכננת מתרחשת באופן לא רצוני.

אם אתה מנומנם, אתה עלול להירדם בלי לדעת שנרדמת וכמה זמן ישנת. הסכנה: הירדמות בנהיגה, אפילו לכמה שניות, עלולה להסתיים במוות. 

אתה נהג מעולה. האם זה עוזר לך שאתה עייף? – בהחלט לא. העייפות משבשת את שיקול הדעת שלך בעת נהיגה וגורמת לטעויות שונות בשיפוט. החשיבה והתגובה מואטות ופחות מדויקות. גם הנהג המיומן ביותר מתבלבל וטועה בשיפוט שהוא עייף. החשש: מעורבות בתאונות דרכים קשות. 

קפה מבטל עייפות - כן או לא? – לא! קפה איננו מסייע להתגבר על עייפות בזמן נהיגה. הקפאין מספק תחושת ערנות לזמן קצר בלבד, ואין הוא תחליף לשינה. כאשר אתה סובל מחוסר שינה ניכר, גם אם תשתה קפה, אתה עלול להיקלע לתנומות קצרצרות של כארבע עד חמש שניות ולעיתים יותר.

במהירות של 90 קמ"ש הרכב עובר ב-5 שניות 125 מטרים. השאלה: היית מסכים שהנהג שנוסע מולך יישן, כשהוא מתקרב אליך?! 

אתה נהג מצוין. אז מותר מעט אלכוהול? אין כאן שאלה בכלל. – הבעיה שמספיק שוט אחד או שניים. מאותו רגע, גם אם אתה הנהג הכי טוב בעולם זה כבר לא משנה, כי לא אתה נוהג את הרכב! מעכשיו, האלכוהול אוחז בהגה! ובינינו, הוא נהג נוראי.

אין לא מושג.. כושר הריכוז נפגם, הראייה מיטשטשת, היכולת לזהות ולהגיב בזמן לסכנות כמעט שלא קיימת, ואם כל זה לא מספיק, דווקא אז הביטחון העצמי נוסק לשמיים.

שתית? תן את המפתחות לנהג תורן, ואם אין כזה, סעו במונית או בקווי הלילה של חברות התחבורה הציבורית. המלצה: מה שלא יהיה, אל תתנו לאלכוהול לנהוג במקומכם. 

כשאתה נוהג פשוט תנהג. – לא מורידים עניים מההגה. נשארים קשובים למתרחש מסביב.  משאירים ידיים על ההגה. 

לא מפנים תשומת לב מהכביש. לא נוגעים בטלפון הנייד בנהיגה. כשאתה מסמס אתה לא באמת ברכב.

לא מתעסקים בדברים שמסיתים את תשומת הלב: לא כיוון רדיו ולא טמפרטורה, לא אוכלים ולא שותים, לא מעשנים, לא מתאפרים, לא מתגלחים,לא מעיינים במפה ולא קוראים.

המלצה: את כל הפעולות הללו עושים לפני או אחרי הנסיעה. כשנוהגים – פשוט נוהגים. 

שומרים על ערבות הדדית ועל החיים של כולנו. יחד נלחמים על החיים!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה