iGold

הזהב הוא בעל ערך בינלאומי ושומר על ערכו גם בתקופות של אינפלציה ואי וודאות

שנת 2022 הייתה הכי לא צפויה שניתן לתאר. היו בה: מלחמה באוקראינה, שינויים דרמטיים במחירי האנרגיה, העלאות ריבית מצד הבנקים כניסיון למתן את האינפלציה הגואה וב־2023 הגיע המחאה החברתית שהוסיפה ותרמה עוד קטליזטור מקומי לאירועים הבינלאומיים.

כל מי שהשקיע כסף אם באפיק מנייתי או סולידי כמו גם בפיקדונות בנקאיים, ספג הפסדים ישירים או עקיפים (אינפלציה).  נוכח המצב המקומי כמו גם הגאופוליטי בתי ההשקעות המובילים בארץ ובעולם מעריכים כי קצב הצמיחה בישראל יקטן בצורה משמעותית ביחס לשנה הקודמת, שער הדולר צפוי לשמור על יציבות יחסית ומדדי המניות אמורים לטפס ביחס לשנה שחלפה, אם כי באופן מדוד יחסית.

כשאנחנו חושבים על השקעה סולידית, האסוציאציה הראשונה היא השקעה באג"ח ממשלתי. אבל במציאות הדינמית, בכלכלה רווית סערות, במצב חברתי ופוליטי כמו זה שאנחנו חווים לאחרונה, ברור  ששום דבר כבר לא בטוח. כשלוקחים בחשבון את החוב של ארה"ב שעומד כיום על כ־31 טריליון דולר וקריסתם של מספר בנקים גדולים בעולם הוכיחה אף היא שנכון לתכנן באופן אסטרטגי את סל ההשקעות ובתוך כך להחזיק חלק מהן גם מחוץ למערכת הבנקאית וההשקעה בזהב פיזי מאפשרת את זה.

 אריה בר איתן, שותף ומייסד ב־iGold

לדברי אריה בר איתן, שותף ומייסד ב־iGold,  שהוקמה בירושלים בשנת 2012 ונחשבת לאחת החברות היחידות בישראל שמייבאות את כל סוגי המתכות היקרות לישראל אומר: "הזהב הוא הנכס הפיננסי האולטימטיבי בעתות משבר, ולא בכדי הזהב נתפס בעיני רבים כדרך השקעה נכונה וכזו שמגינה על המשקיע מפני מגוון רחב של תרחישים מאקרו-כלכליים, ובראשם אינפלציה גבוהה, משברים פוליטיים, קריסת ערך המטבע המקומי ותקופות של ריבית ריאלית שלילית. עוד מציין בר איתן שהזהב מסוגל להשיג תשואות גבוהות גם בתקופות שאינן בהכרח משבריות".

ההוכחה הטובה ביותר ליתרונות ההשקעה בזהב פיזי היא הבחירה של הבנקים המרכזיים בהשקעה באפיק הזה. הבחירה הזו התבררה כמוצלחת ויציבה לאורך שנים ועל אחת כמה וכמה בתקופה האחרונה של אי וודאות גדולה בשוקי העולם לכן בשנה האחרונה בנקים מרכזים בעולם העלו את רמת חשיפתם בזהב פיזי.

השקעה בזהב מתאפשרת במגוון דרכים, החל מהשקעה ישירה באמצעות רכישת מטילי זהב או מטבעות זהב, ועד להשקעה בשוק ההון במניות של חברות כריית זהב, קרנות סל העוקבות אחר מניות, חוזים עתידיים וקרנות נאמנות העוקבות אחר מחירי הזהב. הזהב נהנה מתשואות טובות מאוד, ב־20  שנים האחרונות עלה ביותר מ 450%. ומכאן שהזהב זוכה לעדנה מחודשת ומשקיעים רבים קונים זהב ששומר על ערכו לאורך זמן בלתי מוגבל.

בר איתן מוסיף עוד ואומר: "כאשר השקעה בזהב משולבת במינון נכון לצד השקעה באג"ח לטווח ארוך, מניות ומזומן, התנודתיות של תיק ההשקעות הכולל מתקזזת ומתאזנת. נקודה זו נכונה לגבי כל אחד מאפיקי ההשקעה באסטרטגיה, אך לגבי הזהב היא נכונה שבעתיים. Bank of America צופה כי כל אלה יביאו לשיא חדש של מחירי הזהב תוך שנתיים, לרמה של 3,000 דולר לאונקיה. פי 2 ויותר מהמחיר לאונקיה בתחילת שנת 2020.

מה היתרונות הבולטים ביותר בהשקעה בזהב?

"עלות כרייה גבוהות מאוד וכן ההיצע של הזהב מאוד מוגבל, וזו הסיבה כי השקעה בזהב הינה בטוחה והיא משמשת למעשה כביטוח, שומרת על ערך הפורטפוליו שלך. הזהב שומר על ערכו גם בתקופות של אינפלציה, הוא בעל ערך בינלאומי ומדובר בהשקעה בשליטה מלאה של הלקוח, בלי יועצים ובלי מתווכים ובלי בנקים. הכל, אצלו ביד! וזו הדרך של המשקיעים להיות הבנק של עצמם.

הזהב נהנה מתשואות טובות מאוד, ב־20 שנים האחרונות עלה ביותר מ 450%. בהתאם לכך הזהב זוכה לעדנה מחודשת ומשקיעים רבים קונים זהב ששומר על ערכו הרבה יותר טוב מנכסים המגובים במטבע, שעשויים אמנם לעלות במחירם הנקוב אך לאבד מערכם לאור השחיקה בערך הכסף. למעשה, הנכס היחידי שלעולם יהיה לו ערך הוא מתכות יקרות, ערכן אף פעם לא יתאפס".

המליארדרים האמריקנים כבר בפנים!

גם המיליארדרים האמריקנים הבינו את זה כבר מזמן: ריי דאליו ששוויו 19.1 מיליארד דולר קנה זהב בגלל המצב הכלכלי הירוד של ארצות הברית המוציאה הרבה יותר ממה שהיא מרוויחה. הוא צוטט באחד מכלי התקשורת כשאמר: "אתם רוצים דברים שהם בעצם אנטי-כסף... אתם רוצים זהב."

נג'יב סוויריס ששוויו 3.4 מיליארד דולר אמר 20 עד 30 אחוז מתיק ההשקעות שלך צריך להיות בזהב. הוא הסביר זאת כשנתן כביכול תשובה פרוזאית לשאלה ואמר: "בואו נגיד שהאינפלציה מגיעה ושהבורסה מתרסקת מסיבה כזו או אחרת, ואז תהיו מאוד שמחים שיש לכם עמדה בזהב."

למי זה מתאים?

לבעלי הון זמין של 100 אלף שקלים ומעלה. לבעלי תיק השקעות המעוניינים לגוון את הפורטפוליו שלהם. להורים המעוניינים להבטיח את העתיד הפיננסי של ילדיהם. ליורשים של הון המעוניינים לגבש אסטרטגיית מיסוי חכמה ולהעברת הון בין דורית בצורה בטוחה.

איך משקיעים בזהב?

קיימות בעצם מספר דרכים: זהב על הנייר - רוכשים בבנקים נירות ערך שמחקים את מחיר הזהב, או שרוכשים זהב פיזי – רוכשים אצל המשקיע, רכישה ממשית, ללא מתווכים או יועצים! הנכס הזה הוא בבעלותכם המלאה!

איך רוכשים ומוכרים זהב בארץ?

iGold מייבאת מתכות יקרות להשקעה בישראל והיא מהחברות הגדולות והאמינות בתחום, לחברה חוזים עם חברות הזהב הגדלות בעולם לאספקת כל כמות של זהב פיזי תוך זמן קצר לרוכשים.

לצד אלו החברה מציעה ללקוחותיה פתרון של 360 מעלות שכולל רכישת זהב פיזי במחירים נמוכים וללא תחרות, אפשרות אחסון זמין ומאובטח בחדר הכספות , שממוקם בנמל אילת ומבוטח על ידי תאגיד הביטוח הבריטי לוידס. גם כשהלקוח מבקש לממש את ההשקעה שלו, iGold מסייעת במציאת קונה תוך זמן קצר מאוד כך שהשקעה בזהב פיזי היא מאוד נזילה.

ההשראה למסלול ההשקעה בזהב הגיעה  מחברות שוויצריות ומשנת 2012 יישמנו העתקנו  את המודל לישראל כך שניתן לרכוש דרכינו ולקבל שרות ברמה השוויצרית.

מעוניינים להרחיב עוד את הידע שלכם בנושא השקעה בזהב? בדיוק בשביל זה חברת iGold מגיעה עד אליכם לאשדוד לכנס הכרות ביום שני 26.6 בשעה 19:00 לקבלת פרטים נוספים והרשמה לחצו כאן