המהפכה שתוזיל לנו את חבילת הגלישה לחו"ל



מה שחברות הסלולר לא רוצות שנדע הוא שמספר חברות בינלאומיות מציעות כיום חבילת גלישה מבוססת eSim, טכנולוגיה המאפשרת לרכוש "כרטיס סים וירטואלי" עם חבילת גלישה עבור מדינות רבות בעולם.

eSim

חבילת גלישה היא שם המשחק של הנוסעים לחו"ל. רוב הלקוחות רוכשים מחברת הסלולר שלהם חבילה יקרה לגלישה בחו"ל; אחרים ירכשו סים גלובלי או יצטיידו בסים מקומי במדינת היעד.

חברות הסלולר ממשיכות לגבות מחירים גבוהים — וחבילות לחו"ל נותרו אחד התחומים שבהם התחרות לא השפיעה. לפי בכירים בענף, התחום מניב שיעורי רווחיות גבוהים שמפצים את החברות על הירידה במחירי הסלולר.

חברות הסלולר מציעות מגוון מבלבל של חבילות גלישה שונות ומשונות (שבדרך כוללות גם דקות שיחה וסמסים): למשל, בסלקום אפשר לקנות חבילת גלישה בחו"ל של 2 גיגה בייט לחודש ב–239 שקל; בפרטנר — 3 גיגה בייט לחודש ב–179 שקל; בפלאפון — 5 גיגה בייט לשבועיים ב–200 שקל; בגולן טלקום, חבילה של 1 גיגה בייט לשבועיים תעלה 100 שקל; וב–We4G תשלמו 89 שקל ל–1 גיגה בייט למשך שבועיים.

והנה נמצא פתרון זול בהרבה לרכישת חבילת גלישה לחו"ל ואפילו נוחה לשימוש ומסתבר שרוב המשתמשים עדיין לא מכירים אותה.

מספר חברות בינלאומיות מציעות כיום חבילת גלישה מבוססת eSim, טכנולוגיה המאפשרת לרכוש "כרטיס סים וירטואלי" עם חבילת גלישה עבור מדינות רבות בעולם.

חבילות ה-eSim זולות ביחס לרוב חבילות חו"ל שניתן לרכוש כיום מחברות הסלולר בארץ. למשל, חבילת eSim יכולה לעלות 35 שקל עבור 1 גיגה בייט גלישה בארה"ב ובאירופה. עוד יתרון הוא נוחות הרכישה וההפעלה של הסים הדיגיטלי, תהליך שלא מצריך החלפה פיזית של כרטיסי הסים.

החסרון - רק דגמים בודדים של סמארטפונים (מכשירי אייפון מהדור האחרון ומכשירי פיקסל של גוגל) תומכים כיום ב–eSim; ובנוסף, מדובר בחבילות גלישה בלבד, ללא שיחות וסמסים.

אולם נראה שככל שהטכנולוגיה הזו תהיה מוכרת ונפוצה יותר, כך היא עשויה לחולל שינוי משמעותי. היא עשויה להוזיל ולפשט את תהליך רכישת חבילות הגלישה בחו"ל — ולהוביל לעלייתה של תחרות חדשה ומשמעותית לחברות הסלולר.

ה–eSim (שם שמשמעותו Embedded Sim, סים מוטמע), המכונה גם סים דיגיטלי, וירטואלי או אלקטרוני, הוא הדור הבא של הטכנולוגיה הזו: העיקרון זהה לכרטיסי הסים המסורתיים, אך במקום כרטיס מפלסטיק שצריך לשלוף, להכניס ולהחליף, כאן הסים הוא שבב המוטמע בתוך חומרת המכשיר עצמו, שמייתר את הצורך בכרטיסי הסים הקטנים מפלסטיק. עקרונית, הטכנולוגיה הזו מאפשרת להפעיל חבילות סלולר ואף לעבור בין ספקיות סלולר שונות, בארץ ובחו"ל, בלי להצטייד בכרטיס סים חדש. במקום זאת, המעבר יכול להתבצע דרך לחיצת כפתור או סריקת ברקוד.

רוב יצרניות הסמארטפונים עדיין לא תומכות בטכנולוגיה הזו, וכך גם ספקיות הסלולר לא נלהבות לשלב אותה במכשירים. לא קשה לנחש למה: משמעות ההקלה הנוספת במעבר בין חברות היא אובדן שליטה שלהן על הלקוח; ואובדן כוח לטובת יצרניות הסמארטפונים כמו אפל, למשל, שמציעות בעצמן את ה–eSim ללקוח.

ב הישראלים גילו לראשונה ל–eSim, לאחר שכמה חברות סלולר מקומיות החלו לתמוך בטכנולוגיה באופן מצומצם, לצורך השקת הדור החדש של השעון החכם אפל ווטש (שיכול לגלוש ברשת באופן עצמאי באמצעות eSim, ללא כרטיס סים פיזי).

הבשורה הצרכנית הממשית של ה–eSim החלה לטפטף בשנה האחרונה, והיא רלוונטית גם לישראלים: כמה חברות בינלאומיות החלו להציע חבילות גלישה בינלאומית באמצעות eSim. החבילות הללו תקפות לגלישה בעשרות מדינות — וכל מי שיש לו סמארטפון התומך בטכנולוגיה יכול לרכוש אותן כבר היום. גם בישראל, בעלי אייפון מהדור האחרון שעומדים לטוס לחו"ל, יכולים לרכוש חבילה כזו. בזכות שער הדולר הנמוך, זה יכול להיות משתלם במיוחד.

החבילות זמינות לבעלי מכשירי אייפון XS ,XS Max ,XR ,3XL וגוגל פיקסל 3. גם משתמשים בישראל יכולים לרכוש כבר כיום את החבילות.

מחירים:

חבילה של 1 גיגה בייט לשבועיים ב–20 דולר (70 שקל). השירות זמין למכשירי iPhone XS, XS Max, XR. בחברה אישרו כי התוכניות זמינות גם לישראלים.

באופן דומה, חברת Truphone מציעה, בין השאר, חבילה של 1 גיגה בייט למשך 30 יום לעשרות מדינות, ב–20 דולר (70 שקל). חבילות החברה זמינות למכשירי iPhone XS, XS Max, XR).

רכישת סים מקומי במדינת היעד כנראה תהיה זולה יותר מחבילות ה–eSim — עשרות שקלים בודדים לחבילות נדיבות. ואולם אלה פתרונות פחות נוחים, שכן הם מצריכות רכישת כרטיס סים פיזי חדש, להכניס אותו לטלפון ולהחליף שוב כשחוזרים לישראל.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה