קדירת אורז מלא עם עדשים ושלל ירוקים



בימים אלו נחמה מגיעה בכל מיני צורות. אוכל מנחם בהגדרתו הוא מזון שנאכל בזמן שאדם זקוק לנחמה ומתנחם באוכל, בגלל ערכו הנוסטלגי או הסנטימנטלי. כנס אוכלים בריא ה-14 ושירן אגמי, מתכונאית תזונה טבעית, מנחת הפודקאסט 'תזונה מושכלת', מגישים מתכון לקדירת אורז מלא עם עדשים ושפע של ירוקים, בדגש על הזנה וחיבור לאדמה. המתכון קל להכנה, מכיל דגנים מלאים, קטניות וירוקים, הוא עשיר בחלבון וסיבים תזונתיים ובכך מסייע להקטין את רמת החרדה והסטרס בגוף. בכנס אוכלים בריא ה-14 שייערך בתיאטרון גבעתיים, תעביר שירן אגמי סדנא לאימוץ כלים מעשיים מתחום האימון לשינוי תזונתי.

צילום: שירן אגמי

מצרכים:

1 כוס אורז מלא עגול שטוף היטב

1 תפוח אדמה גדול מקולף ופרוס לפרוסות

1 כוס עדשים ירוקות מבושלות למחצה/מוכנות

1 עגבנייה מרוסקת

חופן ירוקים קצוצים דק: פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, נענע, גבעול סלרי

10-15 עלי חסה 

3 כפות שמן זית

3 כפיות מלח שטוחה

מעט פלפל שחור

1/2 ליטר מים רותחים + 1 כוס מים רותחים

2 כפיות מלח שטוחות

1/2 כפית כורכום

 

אופן ההכנה:

  1. בקערה נערבב את כל מרכיבי הקדרה: אורז מלא, תפוח אדמה, עדשים ירוקות מבושלות למחצה או מוכנות מקופסא, הירוקים הקצוצים, עגבנייה מרוסקת, 1 כף שמן זית, 1 כפית שטוחה מלח ומעט פלפל. נערבב היטב ונניח בצד.
  2. נמלא מים בסיר ונביא לרתיחה. כשהמים מבעבעים נוסיף את עלי החסה ונבשל למשך 8 דקות. נעביר את עלי החסה למי קרח לכמה דקות על מנת שהבישול ייעצר ונוציא לייבוש על מגבת מטבח.
  3. בסיר קדירה או בסיר מיועד לתנור נרכיב את המנה: נזלף 2 כפות שמן זית, נסדר את פרוסות תפוחי האדמה בתחתית, נשפוך מעל את תערובת האורז והעדשים ובין לבין נניח את עלי החסה. נניח מעל עלי חסה נוספים לעיטור ונפזר פלפל שחור גרוס.
  4. נשפוך את הנוזלים: חצי ליטר מים רותחים ועוד כוס מים רותחים מעורבבים עם 2 כפיות מלח שטוחות, 1/2 כפית כורכום ומעט פלפל שחור.
  5. נעביר לתנור שחומם מראש על 200 מעלות למשך חצי שעה. כעבור חצי שעה ננמיך את החום ל- 180 מעלות למשך שעה וחצי נוספות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה