לכבוד המימונה - קבלו מתכון למופלטה טעימה



בין אם אתם מתארחים במימונה ובין אם לא, בטוח מתחשק לכם מופלטה - לכן החלטנו לפנק אתכם במתכון וסרטון. שיהיה בתאבון

מתכון עבור 15 יחידות

מרכיבים: 500 ג’ קמח רגיל (שלוש וחצי כוסות + כף נוספת) כפית שמרים יבשים (אין טעות בכמות) כפית סוכר קורט מלח (מה שנתפס בין שתי אצבעות) 320 מ”ל מים פושרים (כוס ושליש) 120 מ”ל (חצי כוס שמן) לא נכנס לבצק

הכנות:

1. לעבד את המצרכים (ללא השמן) לבצק מעט דביק, לשמן משטח עבודה להניח את הבצק ולכסות ולהמתין 5 דקות (אין טעות 5 דקות המתנה זה הכל)

2. לחתוך את הבצק ל 15 יחידות, לשמן משטח עבודה ולהניח את חתיכות הבצק, לעגל אותם(בקטנה זה לא חייב להיות עגול) אחרי שהכל מסודר לעבור כל כדור וללטף אותו עם שמן. רוצים לראות מימונה ?

3. לשמן את המשטח עבודה לטבול את האצבעות בשמן להתחיל לשטח כדור בצק, להעזר בכריות הידיים ובאצבעות מידי פעם לשמן את האצבעות צריך להגיע לבצק דק, המופלטה צריכה להיות בגודל המחבת שיש לכם בבית.

4. במחבת חמה להניח את המופלטה להמתין כדקה אפילו פחות עד שהיא מזהיבה ואז להפוך, זאת המופלטה היחידה שמטגנים משני הצדדים, מראש כשהמופלטה במחבת להתחיל להכין עוד מופלטה ואז כשהופכים מניחים עליה את המופלטה הנוספת להמתין כדקה תציצו ותראו שהחלק התחתון מוכן ואז להפוך את כל הערימה כלומר שהמופלטה שהייתה למטה עכשיו למעלה ושוב מניחים עוד אחת ממתינים ואז הופכים את כל הערימה

5. אפשר להכין כמה מופלטות ברצף ואז להוציא נגיד אחרי

6 – 7 יחידות תוציאו אפשר גם פחות מה שנוח למי שמכין ואז מתחילים שוב מופלטה ראשונה מטגנים משני הצדדים וההמשך.

ניתן להגיש עם חמאה, דבש, מייפל, ממרח שוקולד.

ואם תרצו צפו בסרטון של נעמה קדוש שגם מסבירה:


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה