טיפים לאכילה בריאה לקראת העונה החמה



הטמפרטורות עולות, הבגדים משתנים, הקיץ כבר כאן והוא מביא איתו שינויים בהרגלי האכילה. יש מי שאוכלים יותר ארוחות, אחרים משנים את סדר הארוחות הרגיל, יש מי שמגיעים לארוחות ליליות ואחרים מעדיפים מזונות קרים ומתוקים כדי להתרענן.

Shutterstock

לדברי מיטל עזר תזונאית קלינית וספורט, יועצת ראשית לחברת הרבלייף: " לקראת הקיץ מתפרסמות שלל המלצות ותוכניות במטרה להשיל את הק"ג העודפים, להתחטב ולהגיע מוכנים לבגד הים. בדיאטות קיצוניות עלולים להיווצר חסרים תזונתיים, והירידה במשקל נגרמת מירידה במסת השריר. אל תתפתו. בתזונה אין קיצורי דרך! שינוי קיצוני יביא לעלייה במשקל עם סיום תוכנית ה"פלא", ועלול לגרום נזק. חשוב לסגל אכילה מאוזנת של כל אבות המזון כדי לספק לגוף את הוויטמינים, המינרלים ושאר רכיבי התזונה הנחוצים לו, ולשלב פעילות גופנית כחלק משגרת היום-יום. שינויים דורשים זמן ומתינות."

 

עזר מעניקה טיפים ועצות לאכילה מאוזנת לקראת העונה החמה:

 

  • מים – למים תפקידים רבים וחשובים בגוף האדם, והם תורמים גם לחילוף חומרים תקין. חשוב להקפיד על שתיית מים במיוחד בקיץ שבו איבוד הנוזלים מוגבר. יש לפזר את השתייה לאורך כל היום, ולזכור שתחושת צמא היא סימן מאוחר מדי – היא מתעוררת כשאנחנו כבר מיובשים.
    • מומלץ לדאוג לשתייה זמינה בסביבתנו, כמו בקבוק מים, כוס וקנקן וכדומה. ולהציב יעדים, למשל להשתדל לסיים בקבוק מים קטן עד ארוחת הצהריים, או לשתות 1–2 כוסות מים עם כל ארוחה. יעדים כאלה יעזרו לנו להבטיח שתייה מספקת במהלך היום. למי שמתקשה עם שתיית מים, ריענון המים בעלי תבלין כמו נענע, לואיזה, או תוספת לימון וכדומה, יכול לעזור. יש להימנע משתייה מתוקה המעלה את רמות הסוכר, פוגעת בשיניים ומוסיפה קלוריות ריקות שאין בהן ערך תזונתי ולא תורמות לתחושת שובע.
  • ארוחות מסודרות – החום בחוץ עלול להסיח את דעתנו מתחושת הרעב, ויש נטייה לדלג על ארוחות, להמיר ארוחה בפרי בלבד ולהמשיך בעיסוקינו. בהמשך (כשנכנס לחדר ממוזג, למשל) התוצאה תהיה רעב מוגבר ואכילה במהירות רבה ובכמות עודפת. חשוב לשמור על סדר היום ועל ארוחות קבועות. תחושת הרעב תתעורר כשנתחיל לאכול, ונוכל לאכול כמות המתאימה לצורכי הגוף.

 

  • ארוחות קלות – זה הזמן להחליף את תבשילי הקדרה המחממים של החורף בארוחות קלילות, עשירות בחלבון ובירקות. סלט ירקות עם עוף, טונה או טופו, בתוספת שמן זית או טחינה ולחם מלא; או סלט עם קטניות – יכולים להיות ארוחה מאוזנת, משביעה ומזינה.

 

  • פירות העונה – הקיץ עשיר בפירות נהדרים ומגוונים. הפירות עשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ולכן חשובים לבריאותינו. עם זאת הפירות מכילים גם הרבה סוכר ולכן מומלץ לא להפריז באכילתם.

 

  • פינוקים מרעננים תוצרת בית – אין כמו ארטיק קר או אייס קפה מרענן בחום. אומנם אלה הקנויים בחוץ עמוסים בסוכר, אבל אין צורך לוותר על ההנאה – כדי ליהנות מהפינוקים ולשלוט בכמות הסוכר, מומלץ להכין בבית ארטיקים על בסיס שייק פירות קפוא, אייס קפה, או אייס שוקו על בסיס קקאו ומעט סוכר.

 

פעילות גופנית –פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. נוסף לאימונים מתוכננים כדאי למצוא דרכים להיות פעילים יותר ביום-יום, כמו לעלות במדרגות וללכת ברגל. ההמלצה לשמירה על בריאות תקינה היא לצעוד 10,000 צעדים ביום. מומלץ לשלב פעילות גופנית אירובית עם תרגילי כוח. התורמים לשמירה על בריאות הלב, איזון לחץ דם ורמות סוכר, שיפור מצב הרוח ועוד. חשוב למצוא פעילות שאוהבים ושנהנים לעשות, לאמץ ולהתמיד בשגרת ספורט. בדף הפייסבוק של הרבלייף ניתן להשתתף בשיעורי ספורט מגוונים המשודרים אונליין בימי ראשון, שלישי וחמישי לכל האימונים שהגוף צריך כדי לשמור על שגרה בריאה. בהנחיית המאמנת המוסמכת שרון ינובסקי קפלן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה