במחבת ובסיר - מתכוני שבועות שלא פוזלים לתנור



אם חשבתם שלא תוכלו להכין השנה את ארוחת חג השבועות משום שאין תנור בביתכם או שהתנור בדיוק שבק, דעו שעוד יש תקווה. ישנם מגוון מתכונים נפלאים לחג שלא דורשים אפייה בתנור כלל ואנו לא מדברים על סלטים בלבד, אלא על מנות חמות שיעשו לכם את החג. הנה כל מה שאתם צריכים כדי לחגוג שבועות ללא תנור.

Unsplash

פשטידת פטריות במחבת

 

המתכון הזה לא רק מביא אליכם פשטידת פטריות שאותה מכינים במחבת, אלא גם מנה ללא גלוטן שתפנק את מי שרגיש או אלרגי. כדי להגדיל את הפינוק עוד יותר תמצאו בפשטידה גם תפוחי אדמה וגבינה (בכל זאת שבועות). הכינו את המנה לחג השבועות והאורחים לרגע לא יחשבו שהפשטידה הזו הוכנה במחבת. הנה המתכון:

 

במחבת מחממים כף שמן ומטגנים בצל על להבה בינונית עד להזהבה. מוסיפים פטריות פרוסות, אגוז מוסקט, מלח ופלפל, מגבירים את הלהבה ומוסיפים לטגן במשך כשלוש דקות עד שהפטריות נעשות רכות. אם הפטריות הגירו הרבה נוזלים ניתן פשוט לנקז אותם אל מחוץ למחבת. בסיום מעבירים את הפטריות לצינון בקערה.

 

קולפים את תפוחי האדמה וחותכים לקוביות. מוסיפים לקערת הפטריות ביצים, פתיתי גבינת מוצרלה, פטרוזיליה ואת קוביות תפוחי האדמה. מערבבים הכל יחד. במחבת מחממים כף שמן על להבה בינונית. יוצקים את תערובת הפשטידה על המחבת, משטחים ומכסים במכסה. מטגנים במשך כשתי דקות ומנמיכים את האש ללהבה נמוכה. מטגנים עוד כחמש דקות עד שתחתית הפשטידה מזהיבה ופני הפשטידה מתייצבים.

 

הופכים את הפשטידה על גבי צלחת גדולה ומחזירים למחבת לטיגון של עוד כשלוש דקות נוספות. ברגע שהפשטידה מתייצבת ניתן להוריד מהאש ולהגיש.

 

לחם יווני שטוח

 

חשבתם שאי אפשר להכין לחם במחבת? תחשבו שוב. לא רק שהדבר אפשרי, אלא גם התוצאה שתקבלו תהיה שמימית לא פחות מלחם שאופים בתנור. בתוך המתכון תגלו יוגורט ושמן זית המעשירים את טעמו של הלחם היווני והופכים אותו לשידוך המושלם לצלחת גבינות מגוונת. כך תכינו את הלחם האוורירי הזה:

 

מערבבים במיקסר שמרים יבשים, קמח וסוכר. מפעילים את וו הלישה של המיקסר ומוסיפים לתערובת שמן זית ויוגורט עיזים. מוזגים פנימה חצי כוס מים ואם הבצק לא מתאחד לכדור יש להוסיף עוד שתי כפות. אחר כך מוסיפים מלח ולשים במיקסר במשך כתשע דקות, עד לקבלת בצק גמיש וחלק.

 

מוציאים את הבצק מהמיקסר ולשים עם הידיים לצורת כדור. מעבירים את הכדור לקערה משומנת, מכסים בשקית ניילון ומתפיחים במשך כשעה במקום חמים. לאחר כשעה חותכים את הבצק לעשר חתיכות. באמצעות כרית כף היד מגלגלים כל חתיכה לצורת כדור. מכסים את הכדורים במגבת לחה כדי למנוע התייבשות. מרדדים עם מערוך כל אחד מהכדורים. מחממים מחבת ומורחים עליה מעט שמן.

 

את הבצק המרודד מניחים על המחבת החמה ומורחים עליו שמן זית. מטגנים כל פיתה במשך כחמש דקות מכל צד, עד להשחמה קלה. מומלץ להגיש מיד אך ניתן גם להקפיא ולהפשיר.

 

עוגת גבינה על הגז

 

הנחמה גדולה מכולן היא שאין צורך לוותר על עוגת הגבינה רק בגלל שאין תנור בבית. פשוט שלפו את המתכון הבא והכינו את כל העוגה במחבת. לא תאמינו כמה נהדרת היא תצא. אל תבזבזו עוד רגע וגשו להכנה:

 

תחילה משמנים את המחבת היטב עם חמאה. מניחים בצק פריך מתוק במחבת ומהדקים לדפנות. מחוררים מעט את הבצק באמצעות מזלג. בקערה מערבבים בהדרגה גבינת נפוליאון בטעם טבעי, קמח תופח, סוכר לבן, גרידה של קליפה מחצי לימון, מיץ מחצי לימון, חלבון ביצה, ביצה שלמה ושמנת להקצפה. לאחר שמתקבלת תערובת אחידה מעבירים את הבלילה למחבת עם הבצק. שימו לב שהבלילה לא עוברת את גובה הבצק.

 

את העוגה מבשלים במחבת על אש נמוכה במשך כחצי שעה עם מכסה סגור. בתום הבישול יש לתת לעוגה להצטנן במשך ארבע שעות לפחות. את הצינון התחילו קודם בטמפרטורת החדר ורק לאחר מכן העבירו את העוגה למקרר. לאחר שהעוגה הצטננה לגמרי, מקציפים שמנת מתוקה עד לקבלת קצפת אחידה ומורחים על העוגה. לבסוף, מקשטים עם אבקת סוכר ופירות טריים חתוכים. והנה, יש לכם עוגת גבינה שהוכנה לגמרי במחבת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה