כדורגל לאבות ולבנים



פעילות חדשנית ביוזמת לשכת הרווחה מזרח העיר והרשות העירונית למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול, תורמת לחיזוק התא המשפחתי באמצעות המשחק והשיח שלאחריו.

בשבועות האחרונים נהנות משפחות יוצאות אתיופיה המתגוררות במזרח העיר מפעילות קבוצתית של אבות ובנים (בגילאי 9-11) באמצעות משחק הכדורגל הפופולארי.

הפעילות החדשנית היא פרי יוזמה של לשכת רווחה מזרח העיר, בראשות בתיה ונונו, בשיתוף פעולה פורה עם הרשות העירונית למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול.

בתהליך העלייה משתנים ההירארכיה במשפחה, חלוקת התפקידים והתקשורת בין ההורים לילדיהם. מטרת הפעילות המשותפת היא מתן התייחסות לשנויים שעוברת המשפחה בתהליך של הגירה באמצעים לא מילוליים.

באמצעות העשייה הספורטיבית, המשחק המשותף, ההנאה שלצד המשחק ועיבוד התכנים העולים במשחק בשיח קבוצתי משותף ונפרד לאבות וילדיהם מידי מפגש, ניתנת הזדמנות לבניית גשר לקשר הורה ילד וחיזוקו של התא המשפחתי .

הקבוצה תפעל במהלך 3 חודשים עם אפשרות להארכה, והמפגשים מתקיימים מדי יום שני אחר הצהריים. את הסדנא מנחים מדי שבוע מדריך הספורט פליקס שאשא והעובדות הסוציאליות מימי ביאדגולין ומיכל לוי. ההיענות לפעילות גבוהה מאד וכבר כיום מבקשים המשתתפים בה להמשיך ולהרחיב את הפעילות גם בעתיד.

מ"מ וסגן ראש העיר, מחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי: "הפעילות המבורכת המשלבת בין הילדים והאבות באמצעות הכדורגל היא עוד יוזמה יצירתית של צוותי העבודה המצויינים שלנו. אנו מחויבים להמשיך ולפעול למען כלל האוכלוסיות בעיר ולדאוג לשילובן האופטימאלי במערכות העירוניות."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה