מכבי ראשון חוזרת לאירופה



מכבי ראנד מדיה ראשון לציון חוזרת מחר (רביעי, 18:30 שעון ישראל) לזירה האירופאית לאחר עשור.

הכתומים יפתחו את המסע האירופאי בליגה החדשה של פיב"א FIBA Europe Cup במשחק חוץ מול קאלב/קראמו האסטונית שאיבדה את האליפות בעונה אשתקד אחרי ארבע זכיות ברציפות.

למרות שאיבדה את הצלחת רשמה הקבוצה האסטונית עונה טובה במהלכה סיימה במקום ה-9 בליגת ה-VTB. בסגל הקבוצה הנוכחי אפשר למצוא את מרקו קלינסוורת' ששיחק בליגה הישראלית במשך 4 בעונות בשורות עירוני אשקלון, ברק נתניה, מכבי חיפה וגלבוע גליל. הקבוצה תארח את הכתומים באולם Saku Suurhall Arena הממוקם בעיר הבירה טאלין ומכיל 7,200 מקומות ישיבה.

הקבוצה של שרון דרוקר מצדה תרצה לפתוח גם את המסגרת האירופאית עם ניצחון, לאחר שרשמה פתיחה מוצלחת בליגת ווינר סל עם מאזן 0-3 הכולל ניצחונות על הפועל אילת, הפועל ת"א ומכבי קרית גת.

בהמשך תפגוש מכבי ראנד מדיה ראשל"צ את איינסי קרסנוירסק הרוסית אותה תארח ב-4.11.15 (19:00) בבית מכבי ואקדמיק סופיה הבולגרית.

בפעם האחרונה שמכבי ראנד מדיה ראשל"צ השתתפה בליגה אירופאית היה זה בעונת המשחקים 2006/07 במסגרת היורוקאפ (פיב"א). הכתומים הוגרלו לבית הראשון יחד עם ג'ירונה הספרדית שזכתה במפעל ובשורותיה כיכבו אז מארק גאסול, אריאל מקדונלד וג'רג'ורי פוצ'קה.

סה"כ שיחקו הכתומים באירופה 9 עונות (יורוקאפ, גביע קוראץ', גביע אירופה למחזיקות גביע וגביע אירופה לאלופות), בהם 62 משחקים, 30 ניצחונות, 1 תיקו ו-31 הפסדים.

המשחק ישודר בשידור ישיר בערוץ ספורט 5 (55)

FIBA Europe Cup הוא מפעל חדש אותו הקים פיב"א, אליו נרשמו 56 קבוצות מרחבי אירופה. השיטה: בשלב הראשון הקבוצות מחולקות ל-14 בתים, שבכל בית ארבע קבוצות. שתי הקבוצות הראשונות בכל בית יעפילו לשלב הבא, בנוסף גם ארבע קבוצות מהמקום השלישי עם המאזן הטוב ביותר יעפילו לשלב הבא.

השלב הבא גם הוא מורכב מבית של ארבע קבוצות, כששתי הקבוצות הראשונות תעפלנה לשלב שמינית הגמר. שלב שמינית הגמר ורבע הגמר יתקיימו בשיטת הטוב משלושה משחקים ובסופו של הטורניר יתקיים פיינל פור.

מאמן מכבי ראנד מדיה ראשל"צ, שרון דרוקר: "אנחנו מתחילים את העונה האירופאית אחרי שנים שראשון לציון לא הייתה שם. מקווה שנביא את הייחודיות שלנו כקבוצה מלוכדת. אתגר גדול לפנינו בבית איכותי, אבל יש לנו שחקנים תחרותיים ושאפתניים ונעשה את המקסימום להופיע כיאות".

דריל מונרו: "המשחקים במסגרת הליגה האירופאית הם כמו כל משחק אחר, צריך להתכונן היטב ולהגיע כמה שיותר מוכנים ומרוכזים. אני מאמין שהמשחקים באירופה יכולים לגבש ולחבר אותנו עוד יותר כקבוצה וכתוצאה לעזור לנו גם בליגה הישראלית". עוד הוסיף סנטר הכתומים: "אין ספק שזה הולך להיות אתגר מאוד גדול, אבל כולנו כבר מצפים למשחק ומקווים לניצחון".

לוח משחקים

28.10.15- קאלב קארמו טאלין – מכבי ראשל"צ
4.11.15-   מכבי ראשל"צ – איינסי קרסיונרסק
11.11.15- אקדמיק סופיה – מכבי ראשל"צ
18.11.15- מכבי ראשל"צ – קאלב קארמו טאלין
25.11.15- איינסי קרסניורקס – מכבי ראשל"צ
2.12.15-   מכבי ראשל"צ – אקדמיק סופיה

קרדיט תמונות : אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה