האצנית אולגה לנסקי ממכבי ראשון לציון שברה היום את השיא בן 42 השנים של אסתר רוט שחמורוב



האצנית אולגה לנסקי ממכבי ראשון לציון שברה היום את השיא בן 42 השנים של אסתר רוט שחמורוב בריצת 100 מטרים, בתחרות שהתקיימה במסגרת אליפות מכבי ע"ש אידלסון.

42 שנה החזיק שיאה הישראלי של אסתר רוט שחמורוב ב-100 מטרים, והיום (שבת) ההיסטוריה נגעה במסלול שבהדר יוסף, כשהאצנית הצעירה אולגה לנסקיממכבי ראשון לציון קיזזה שלוש מאיות מהזמן, וגמאה את המרחק ב-11:42 שניות. שיאה של שחמורוב נקבע במהלך אולימפיאדת מינכן 1972, וככל שחלפו השנים היה נראה כי לא תקום יורשת לאצנית המיתולוגית, אולם לנסקי בת ה-22 התעלתה וניפצה אותו כששיפרה 13 מאיות משיאה האישי שהיה לפני התחרות 11:55 שניות.

איש מהנוכחים מהצופים בתחרות אליפות מכבי ע"ש אידלסון, תחרות אתלטיקה רשמית יש לציין, לא שיער שיזכה לראות היסטוריה לנגד עיניו. אגב, אולגה לנסקי היא השנייה במשפחה ששברה שיא של שחמורוב, לאחר שאימא שלה אירנה לנסקי שברה את שיאה הישראלי של אצנית העבר המיתולוגית ב-100 משוכות וב-200 מטר.

אולגה לנסקי: "מאיפה זה הגיע? כנראה שזה הגיע ממני. התאמנתי מאוד קשה בתקופה האחרונה. הייתה כאן חברה שלי שהיא מדליסטית אולימפית, אולסיה פוב האוקראינית, והיא די משכה אותי באימונים. התנאים באמת היו קשים, אבל אני מעדיפה תמיד חום על קור. כשסיימתי את הריצה והסתכלתי על לוח התוצאות פשוט אמרתי וואו ולא האמנתי, עד עכשיו קשה לעכל את זה".

צילום: יח"צ
קרדיט 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה