אוהדי ראשל"צ מתכוונים לחרים את חצי גמר גביע המדינה



עוד נמסר בהודעת האוהדים, ״כבר כמעט שנתיים שהמצב של הקבוצה לא מזהיר והקבוצה איבדה את השקט התעשייתי שאפיין אותה. קשה לנו להיות חלק מהדבר הזה. אנחנו מיואשים ומרגישים לא רצויים.

חצי גמר גביע המדינה זימן מפגש פיקנטי בין המארחת מכבי תל אביב לצביקה שרף ומכבי ראשל״צ. בימים האחרונים מתברר כי הכתומים מעיר היין עשויים להגיע למשחק ללא קהל, או לפחות חלק ממנו. מאז מונה שרף למאמן הקבוצה, רשמה ראשל״צ מאזן של שלושה ניצחונות (שניים בליגה ואחד בגביע), ושלושה הפסדים.

למרות הניצחון הביתי ברבע גמר הגביע על גלבוע/גליל ובעקבות ההפסד במלחה להפועל ירושלים, קראו אוהדי הקבוצה ליו״ר המועדון, יצחק פרי להתפטר.  במשחק בירושלים פרי אף ניגש לאוהדים והתעמת מולם כששאל, ״מי רוצה שאני אלך?״.

קבוצת האוהדים של המועדון, ״גוש ד׳״, הוציאה הודעה נחרצת בה נאמר בין היתר כי האוהדים מתנגדים לכניסתם של מאבטחים ושוטרי יס״מ ליציעים, וכתוצאה מכך מחרימים באופן רשמי את משחק חצי גמר נגד מכבי ומעבירים את הכרטיסים לאוהדי הפועל תל אביב.

״בתקופה האחרונה היו מספר אירועים שהעמידו בסימן שאלה את יכולת האוהדים להשפיע על מצב הקבוצה, ובעיקר את רצונה של הנהלת הקבוצה לראות את האוהדים מגיעים למשחקים". נמסר בהודעת האוהדים. ״השיא מבחינתנו היה ביום חמישי האחרון, בו נכנסו מאבטחים ושוטרי יס״מ ליציע על מנת לדכא את הקריאות נגד פרי ואת חופש הביטוי של חלק מהאוהדים. ולכן החלטנו לקחת פסק זמן החל מעידוד הקבוצה״.

בעקבות חרם האוהדים למשחק החוץ הקרוב של הכתומים, מול מכבי חיפה, אירגן המועדון הסעה לרוממה בעלות של 50 שקלים הכולל גם כרטיס כניסה למשחק. ״פשוט לא יאומן״, רשם אחד האוהדים בתגובה למהלך. ״במשך יותר מעשור אנחנו קורעים את עצמנו ואת הכיס בשביל לארגן הסעות ולהגיע למשחקים. יש אוהדים שהוציאו עשרות אלפי שקלים על נסיעות למשחק בלבד ופתאום כשמחרימים משחקים, להנהלת הקבוצה אין בעיה להוציא הסעות. איפה הייתם עד עכשיו?״.

עוד נמסר בהודעת האוהדים, ״כבר כמעט שנתיים שהמצב של הקבוצה לא מזהיר והקבוצה איבדה את השקט התעשייתי שאפיין אותה. קשה לנו להיות חלק מהדבר הזה. אנחנו מיואשים ומרגישים לא רצויים. אין דבר כזה קבוצה בלי אוהדים אבל כנראה שהנהלת הקבוצה עושה הכל כדי להתנתק מאירגון האוהדים שמלווים את הקבוצה מעל 15 שנה. אנו מודיעים שגם למשחק החצי גמר לא נגיע ואת הכרטיסים שלנו נעביר לאוהדי הפועל״.

רכז הקבוצה דרור חג׳ג׳, שממעט לקבל דקות משחק, אך סיפק הופעה נהדרת מול נתניה, העלה סטטוס התייחסות לדף הפייסבוק של הקבוצה: ״אני יודע שאנחנו השחקנים אכזבנו לפעמים, אבל תדעו שאנחנו מנסים להשתפר כל הזמן. אני גם מודע לקשיים שאתם האוהדים עוברים. אתם חלק גדול מהקבוצה וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את המקסימום״.

יו׳״ר ראשל״צ יצחק פרי אמר בתגובה: ״אין לי מושג במה מדובר. מכרנו את כל הכרטיסים שקיבלנו מהאיגוד. האוהדים שלנו רוצים להעביר את הכרטיסים לאוהדי הפועל ת״א? נחמד מאוד, מקווה שהפועל יעודדו אותנו". 

מנכ״ל המועדון גלעד זיו התייחס גם כן לחרם אוהדי ״גוש ד״: ״אני לא  קורא לזה מחאה, יש קבוצה קטנה שמונה כ-30 חברים שאני אוהב ומכבד, אבל בתקופה האחרונה הם חרגו מגבולות הטעם הטוב. האוהדים חושבים שבאמצעות קללות וגידופים הם ישיגו מטרות. יש לנו מועדון חזק, עם תשתית של שחקנים ואוהדים טובים. אנשי ׳גוש ד׳ בסך הכל עושים אנטיתזה לאוהד כי הם צריכים להביא אנרגיות ולאהוב ולתמוך״. 

על מימון ההסעות הוסיף זיו. ״הקבוצה נהגה לממן הסעות או חלק מהם בכל השנים האחרונות. הפקדנו בידיים של האוהדים את הנושא הזה והם גבו כסף מהאנשים. חלק מהפעמים שילמנו הכל ולעיתים חלק. מעכשיו ניקח על עצמנו את אירגון ההסעות".

קרדיט צילום:אודליה מטרי-אתר הקבוצה

קרדיט כתבה: דובי פיק One.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה